Prof. Remigiusz Kozłowski gościem Radia Łódź
Kolejne problemy przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią – jak informowaliśmy PKP na tym etapie nie chce się zgodzić na nowy o rok dłuższy harmonogram przedstawiony przez wykonawcę. Co się dzieje przy budowie – o to pytaliśmy naszego porannego gościa prof. Remigiusza Kozłowskiego z Uniwersytetu Łódzkiego.
Opóźnienie ma wynikać z postoju dużej tarczy Katarzyny – maszyna stoi łącznie od około sześciu miesięcy. Najpierw została zatrzymana z powodu zawalenia części kamienicy przy al. 1 Maja 23, a później pod numerem 21 z powodu osunięcia gruntu. Jak mówił w Radiu Łódź prof. Remigiusz Kozłowski, przestój tarczy to coraz większy problem wykonawcy.
Próbował różnych metod, żeby tarcza szła dalej i rozwiązać ten problem. To się jednak nie udało. To co należy robić, to możliwie najbardziej intensywnie szukać rozwiązań i chyba nie bać się też mówić opinii publicznej, że koszty wzrosną, bo jednak okazało się, że te budynki są w takim stanie, że trzeba coś po prostu zrobić – dodał.
Zdaniem prof. Remigiusza Kozłowskiego, inwestycja nie jest zagrożona:
Warszawa budowała metro na budowie tego metra doszło do bardzo wielu różnych zdarzeń, które zatrzymywały budowę, które podnosiły koszty, ale ostatecznie udało się tamte wszystkie sprawy rozwiązać – tłumaczył specjalista z Uniwersytetu Łódzkiego.
„Nie można bać się poważniejszych rozwiązań”
Według eksperta, być może trzeba będzie wyburzyć niektóre budynki na trasie tunelu średnicowego pod Łodzią.
Myślę, że jest to czas, w którym być może nie trzeba się bać poważniejszych rozwiązań typu usuwanie tkanki miejskiej – mówił prof. Remigiusz Kozłowski.
W hotelach nadal mieszka około 150 mieszkańców relokowanych na czas przejścia maszyny pod ich domami. Być może wrócą oni do domów w maju.
Komentowane 1
W odpowiedzi na wypowiedz Pana Profesora Kozlowskiego. Sz. Panie wypowiadajac sie w Radio “Lodz” na temat Ubzduranego – Chorego wymyslupt Lodz musi miec Metro, czy mam rozumiec iz byl Pan w ekipie doprowadzajacej do tej Bzdury. Mowi Pan iz byc moze trzeba bedzie kilka budynkow wyburzyc. A czy Szanowny Pan wie iz Jednym a Glownym magnesem od strony Zabytkowej obok Zaniedbanych Palacow bo Fabryk juz nie sa Budowle-Budynki o Architekturze Secesyjnej, ktore to Dzieki Madremu Prezydentowi Sp Grzegorzowi Palka zostaly wpisane w UNICEF (taka panska wypowiedz moze swiadczyc tylko o fakcie iz ekipa dzisiejsza tak jak w pierwotnym okresie 2007a2015 wykresliliscie. Sz. Panie nieporownujmy sie z Warszawa(oni byli niemal w 100% byli zburzeni), obok tego Nasze Miasto polozone jest na gruncie bagiennym i posiada wiele Rzek. Trzeba Nieposiadac Wyobrazni-Posiadac Brak Wiedzy i byc Ignorantem by do takiej Inwestycji przystepowac. Na jamich zasadach osiagnal Pan tytul Profesora czy to moze jak…
Najlepsza kwestia bylo to co mialo miejsce Projektem ze strony ww Prezydenta tzn wykorzystanie w kolo Miasta infrastruktury kolejowej wg zasady jak w Trojmiescie z dopasowaniem do poszczegolnych stacji komunikacji miejskiej. Sprawa koleji duzej predkosci moglaby byc lecz nie przez srodek Miasta. Ale wszystko wymaga Najpierw Rzetelnych Badan Miasta-Uczciwego oszacowania kosztorysu. Pozdrawiam i Oczekuje odpowiedzi – Lodzianin z Urodzenia i Zamilowaniaodzia.