Jak informowaliśmy, wykonawca tunelu średnicowego, łączącego pod ziemią Łódź Fabryczną z Żabieńcem i Kaliską, przedstawił nowy harmonogram zakończenia inwestycji. PBDIM wnioskowało o przesunięcie zakończenia prac o 12 miesięcy. Okazuje się jednak, że spółka PKP PLK S.A. nie wyraziła na to zgody.
PKP PLK nie widzi uzasadnienia w złożonym harmonogramie, oczekuje innego rodzaju harmonogramu. W związku z tym nie zgadza się na wydłużenie o rok aktualnie obowiązującego harmonogramu zakończenia prac na budowie przy tunelu średnicowym – mówił w czwartek (13 lutego) w Łodzi Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
fot. Sebastian Szwajkowski
Na dziś nie widzimy kontraktowej możliwości, żeby ten termin o taki duży interwał czasowy przesuwać, stąd czekamy na wyjaśnienie, na ekspertyzy i jak wykonawca chce dalej kontynuować pracę po to, żeby zrealizować je możliwie blisko terminu kontraktowego – mówi prezes zarządu PKP PLK Piotr Wyborski.
Rozmowy wykonawcy i inwestora dotyczą też finansowania inwestycji – wykonawca posiłkuje się kredytem na trzysta milionów złotych, a wartość całej inwestycji przekracza już dwa miliardy złotych, czyli jedną trzecią rocznego budżetu Łodzi.
Oznacza to, że wciąż obowiązującym terminem zakończenia inwestycji pozostaje połowa 2026 roku. Mimo że duża maszyna TMB Katarzyna – drążąca pod centrum – stoi już od około sześciu miesięcy. Trwają rozmowy wykonawcy i inwestora dotyczące nowego terminu i finansowania.