Jak co roku od 23 lat wraz z początkiem marca, w Łodzi i regionie startuje „gorączka złota”. Jest to akcja charytatywna Polskiego Czerwonego Krzyża, której celem jest zebranie środków na wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci, zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Wrzucając do puszek zalegające nam w portfelu miedziaki, można wspólnymi siłami zebrać fundusze na letnie kolonie dla dzieci z ubogich rodzin. Między innymi o tym, dlaczego warto pomagać i jak łatwo dzisiaj jest być uczniem wytykanym palcami opowiedzieli sami uczniowie szkoły podstawowej.
Wraz z początkiem marca, rozpoczyna coroczna się akcja charytatywna Polskiego Czerwonego Krzyża „gorączka złota”. Do połowy maja, szkoły, przedszkola oraz wszystkie chętnie instytucje będą zbierać do puszek „złote” monety o nominałach 1, 2 i 5-groszowych. Celem jest zgromadzenie środków na wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci, które dzięki darowiznom wyjadą na letnie kolonie.
W zeszłym roku udało nam się zabrać ponad 2,5 tony miedziaków, które przełożyły się na 21 tysięcy złotych.
dyrektor łódzkiego oddziału PCK Michał Siemiński
Staramy się, żeby od 50 do 100 dzieci wyjechało zazwyczaj na kolonie. W zeszłym roku to było 90 dzieci. W tym roku planujemy zabrać ze sobą na wyjątkową odsłonę kolonii 50 dzieci. Do akcji może się przyłączyć, każda osoba. Wystarczy w domu, miejscu pracy ustawić słoik, pudełko i po prostu zbierać te złote monety i następnie przywieźć do nas do naszego Biura PCK w Łodzi, my je zważymy następnie bank policzy i przekaże nam już gotową gotówkę.
Zeszłoroczni rekordziści, uczniowie Szkoły Podstawowej Łódzkiego Stowarzyszenia Oświatowego, zebrali 260 kilogramów złotych monet. Trzeba uczyć dzieci pomocy innym.
dyrektor szkoły Monika Kacperska
Mamy chyba wyjątkową młodzież i wyjątkowe dzieci, bo robią to naprawdę z potrzeby serca i bardzo chętnie. Cała kadra pedagogiczna dużo rozmawia z dziećmi na temat tego, czym jest czynienie dobra dla innych i myślę, że to jest ten cały sukces. Przede wszystkim pokazywanie dzieciom tej dobrej ścieżki i dobrych wzorców.