Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Ruch tramwajowy na Kościuszki zostanie utrzymany
Na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Zielonej trwa budowa podziemnego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Nie znamy i nie podamy dokładnej daty zakończenia tej trudnej inwestycji, ale stosujemy najnowocześniejsze rozwiązania, po to, aby mieszkańcy mogli normalnie funkcjonować – mówi dyrektor kontraktu Piotr Kamiński.
Ruch tramwajowy będzie utrzymany. Obecnie trwa przekładanie torowiska, w tymczasowy ślad z docelowego. Takich przekładek musimy wykonać 4. Najpierw w lewo i później znowu wracamy, później znowu w lewo. Jest to technologicznie skomplikowany proces. Nad nami jest infrastruktura kamienice, które lata świetności w większości już mają za sobą, więc tutaj musimy zachować szczególną ostrożność. Wykorzystujemy można powiedzieć światowe technologie, niektóre po raz pierwszy w Polsce – mówi dyrektor kontraktu Piotr Kamiński.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią – większa tarcza Katarzyna znajduje się obecnie przy ulicy Mielczarskiego, wkrótce ma ponownie zacząć pracę. Wokół budowy tunelu zabezpieczono łącznie blisko 45 tysięcy metrów kwadratowych oraz 200 budynków. Tunel średnicowy łączący dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec będzie mierzył 7,5 kilometra.