Wsparcie rządu szansą dla lokalnych połączeń autobusowych
Rządowe zapowiedzi dofinansowania do linii autobusowych w małych miejscowościach, rozbudziły apetyty wśród samorządowców i przewoźników. Powoli pojawiają się pomysły reaktywacji dawnych linii. Ale na razie wiele firm transportowych z trudem wiąże koniec z końcem.

Przywracanie likwidowanych połączeń autobusowych pomiędzy małymi miejscowościami to jedna z zapowiedzi rządu. Tzw. wykluczenie transportowe dotyka mieszkańców wielu wsi i małych miasteczek, czyli bardzo dużej liczby Polaków. Przewoźnicy likwidują nierentowne kursy, a i tak wiele firm transportowych z trudem wiąże koniec z końcem. Przykładem jest sieradzkie MPK, które może stracić umowę z gminą Sieradz. Z kolei miejscowy PKS znów grozi likwidacją najmniej rentownych kursów, jeśli samorządy nie zaczną się do nich dokładać.
Gmina Sieradz po podwyżce cen biletów wypowiadaumowę miejskiemu przewoźnikowi. Jak mówi wójt Gminy Sieradz Jarosław Kaźmierczak – podwyżka nie była z nami konsultowana i jeśli spółka nie obniży ceny biletów, to poszukamy nowego, tańszego przewoźnika.
Tymczasem sieradzkie MPK przygotowuje się do wymiany taboru. – Chcemy zapewnić naszych pasażerów, że wszystkie pojazdy, które kupujemy, i te dla komunikacji dalekobieżnej i turystycznej, jak i te w komunikacji lokalnej, kupujemy z klimatyzacją – zaznacza prezes sieradzkiego przewoźnika Sławomir Gozdalik.
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiada, że na przywracanie połączeń rząd zamierza przeznaczyć 800 milionów złotych. Są to pieniądze bardzo wyczekiwane przez przewoźników i samorządy.
Nazwa | Plik | Autor |
Lokalne połączenia autobusowe – trudna sytuacja przewoźników autobusowych i samorządów | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |