Budowa zajezdni autobusowej na Limanowskiego rozpoczęta
Na razie wylewane są fundamenty, pojawił się też ciężki sprzęt. W ziemię wbitych zostanie 700 specjalnych pali, które wzmocnią konstrukcję hali maszynowej zajezdni.
– Z uwagi na dolinę rzeki Bałutki, halę trzeba częściowo budować na palach. Dzięki temu podłoże zostanie odpowiednio wzmocnione -wyjaśnia dyrektor ds. Inwestycji strategicznych łódzkiego MPK Renata Zatorska-Sytyk.
Grunt przekopuje specjalny wibrator budowlany, liczący 24 metry wysokości. – Co prawda my nie potrzebujemy pracy, aż na takiej głębokości, ale to zakres tej maszyny. Nasze prace wykonywane są do poziomu około 5 metrów – mówikierownik budowy Adam Kamiński.
Zajezdnia przy Limanowskiego w Łodzi, liczy blisko 50 lat. To pierwsza w jej historii tak duża przebudowa. Mimo prac, z zajezdni wciąż wyjeżdżają autobusy. Za blisko 2 lata będzie to najnowocześniejsza zajezdnia autobusowa w Łodzi, obsługująca m. inpojazdy elektryczne.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |