Poczuć się jak maszynista. Dzień otwarty w karsznickich zakładach PKP
W sąsiedztwie skansenu lokomotyw w Zduńskiej Woli po raz pierwszy po remoncie zaprezentowano elektrowóz ET22. Każdy mógł zasiąść za jego sterami.
To dla miłośników kolejnictwa kultowy model. – Do tej pory jedynie parowozy wzbudzały fascynację. Jesteśmy zaskoczeni, że teraz również współczesne maszyny budzą podziw – przekonuje Mirosław Szymański z PKP Cargo.
Lokomotywa ma około 20 lat, mimo to wygląda teraz jak nowa. O nadanie jej tradycyjnych zielono-pomarańczowych barw wystąpili autorzy internetowego profilu “Zduńskowolskie Wieści Kolejowe”.Chodziło nam o zachowanie historycznych barw taboru. Warto dodać, że lokomotywa wraca na tory i będzie obsługiwać składy towarowe – wyjaśnia administrator strony, Kuba Gułajewski.
Lokomotywa stanowi wizytówkę zakładów naprawy taboru PKP Cargo. W ostatnich latach niektóre hale przeszły generalny remont. Teraz zakład może pochwalić się sprzętem do naprawy lokomotyw, który należy do najnowocześniejszych w Europie.