Sztywna sieć trakcyjna dla tramwajów już gotowa
Pod wiatą przystanku przesiadkowego Piotrkowska Centrum zakończonomontaż tzw. sztywnej trakcji. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi chwali się tym i przekonuję, że rozwiązanie to jest nowinką techniczną w skali całej Polski.
Tak zwanasztywna trakcja to profile aluminiowe obejmujące przewody podająceprąd elektryczny tramwajomporuszającym się pod nimi. Usztywnionątrakcję stosuje się głównieprzy ograniczeniach podyktowanych konstrukcjami budowlanymi, czyli np. wtunelach. Do tej pory używano tego głównie w kolejnictwie.
ZDiT przekonuje, że takie rozwiązanie przy zasilaniu tramwajów zastosowano tylko w Poznaniu, ale w tunelu prowadzącym do zajezdni. Na zewnątrz sztywna sieć użytajest na przebudowanej w ŁodziTrasie W-Z. Rozwiązanie to zobaczymy takżena ul. Rokicińskiej w okolicach ul. Augustów oraz na al. Wyszyńskiego pod kładkami dla pieszych i w tunelu przy dworcu Łódź Kaliska.