Pracownicy łódzkiego MPK montują tramwaje, żeby nie stracić unijnego dofinansowania
Ponad 50 pracowników Zakładu Techniki łódzkiego MPK pomaga bydgoskim zakładom PESA montować tramwaje, które mają jeździć po trasie WZ. Istniało ryzyko, że tramwaje nie zostaną wykonane do końca roku.
Gdyby tramwaje nie zostały wykonane do końca roku, zaistniałaby realna groźbautratyunijnego dofinansowania, wyjaśnia wiceprezes łódzkiego MPK Krzysztof Kamiński. – Dzięki temu PESA będzie mogła swoje siły rzucić na to, co będzie dla nas produkowała. W tej chwili jest nasz pierwszy wagon kończony, niebawem powinien już być poddany homologacji- tłumaczy Kamiński.
Kierownik Zakładu Techniki MPK Waldemar Załomski mówi, że łódzcy pracownicy mają wysokie kwalifikacje.- To są ci pracownicy, którzy tego rodzaju pracę wykonują na co dzień, dla nich to nie jest nowa sprawa. To są pracownicy, którzy wcześniej pracowaliprzy remontach kapitalnych, ktoś kto wklejał szyby w tradycyjnym wagonie, może też wklejać je w PESIE, to tylko trochę inny typ wagonu – wyjaśnia Załomski.
Łódzkie MPK zakupi na trasę WZ 22 tramwaje typu PESA Swing.