Walka z reklamowym chaosem. Łódzka ochrona krajobrazu
Władze łodzi biorą się za porządkowanie reklam nie tylko w centrum miasta. Nowe możliwości daje niedawno przyjęta ustawa o ochronie krajobrazu, która pozwala gminom przyjmować kodeksy, dotyczące tego, gdzie reklamy mogą być stawiane i jak powinny wyglądać.

Łódzki magistrat już zajął się ich przygotowaniem. Na początek będą dotyczyć trzech obszarów,zapowiada prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. – Tym obszarem będzie strefa wielkomiejska, główne arterie przelotowe oraz drogi wlotowe, tak byśmy zapanowali nad tym, jak wygląda miasto na drogach wjazdowych – wyjaśniła prezydent Zdanowska.
Wkrótce regulaminy powinny trafić do Rady Miejskiej. Kiedy wejdą w życie, osoby i firmy umieszczające reklamy będą miały aż rok, żeby przystosować się do nowych przepisów. Jeśli tego nie zrobią, będą płacili ogromne kary. – Daje to możliwość czterdziestokrotnejopłaty karnej z chwilą, kiedy ktoś wywiesi nielegalną reklamę, niezgodną z kodeksem – wyjaśniaHanna Zdanowska.
Magistrat przewiduje, że kodeks reklamowy mógłby wejść w życie jeszcze w tym roku. Niezależnie od tego, trwają pracę nad ustanowieniem parku kulturowego wzdłuż ulicy Piotrkowskiej, co również pomoże walczyć z chaosem reklamowym. Uchwałę w sprawie przystąpienia do stworzenia parku mają przyjąć jutro (16 września) radni.