Logotyp Piotrkowa do zmiany?
– Piotrków Trybunalski ma bardzo słaby logotyp. Jest nieładny i myślę, że można by było go zmienić. Wymyśliłam formułę, żeby to był konkurs przeznaczony dla dzieci, dla dorosłych i dla artystów plastyków. Niezależne jury wybierze najlepszą pracę, a potem zrobimy ogromną wystawę – mówi radna Pingot.
– Kolory są nieprzypadkowe, bo wynikają z pewnej tożsamości twórczości lokalnej Piotrkowa. Jest to też znak, który obrazuje wspólną ideę, wspólną wartość, bo składa się on z kilku kwadratów, które budują nam litery P i T. Celem też było to, żeby zdynamizować markę, żeby Piotrków przestał być takim miastem uśpionym, zapomnianym – tłumaczy Maciej Kowalczyk, jeden z autorów projektu.
Stworzenie identyfikacji wizualnej było przemyślane i było częścią większego projektu promującego miasto i jego markę. Tak też było w przypadku łódzkiego logotypu, nad którym pracowali twórcy tego piotrkowskiego.