Uczniowie zduńskowolskich podstawówek od kilku miesięcy biorą udział w pilotażowym projekcie nauki podstaw programowania pod nazwą „Programowanie = nasz drugi język”. W dobie rosnącej roli sztucznej inteligencji, ma to zwiększyć ich umiejętności poruszania się w środowisku cyfrowym XXI wieku.
– Ten program uczymy logicznego myślenia, takiego myślenia komputacyjnego, jak zapisać to w języku programisty. W tej chwili świat się rozwija, idzie w takim kierunku informatycznym, więc taka wiedza przydaje się dzieciom – zapewnia i Anna Mieleszkiewicz, nauczycielka informatyki ze szkoły podstawowej nr 7 w Zduńskiej Woli.
Z założeniami i efektami realizacji tego programu, zapoznała się dziś wiceminister Edukacji Katarzyna Lubnauer.
– Dzieci widać, że radzą sobie. Widać, że potrafią dość szybko opanowywać poszczególne umiejętności, Coraz trudniejsze programy. Na pewno takie rzeczy trzeba rozwijać. Na pewno musimy wprowadzać tego typu systemy, zarówno do doskonalenia nauczycieli, jak i do pracy z uczniami – przyznaje wiceminister Lubnauer.
Pilotażowy program edukacyjny „InstaKod. Programowanie od podstaw” opracowany został przez wykładowców uniwersyteckich we współpracy z globalną firmą Cosmos AI Mirona Mironiuka. Zduńska Wola jest pierwszym miastem w województwie łódzkim i jednym z pierwszych w Polsce, które pilotażowo wprowadziło ten program we wszystkich swoich podstawówkach, w klasach 4-6. Została za to wyróżniona tytułem Innowacyjnego Miasta w konkursie Polskiej Agencji Prasowej.