Jak rozpoznać uszkodzony blok silnika w Garbusie?
Wbrew pozorom rozpoznawanie uszkodzeń silnika w zabytkowych samochodach nie jest skomplikowane. Choć w tym przypadku nie skorzystasz z zaawansowanego oprogramowania diagnostycznego, możesz wizualnie i słuchowo ocenić, jak pracuje silnik.
To najczęściej wystarczy, aby stwierdzić, że uszkodzony jest blok silnika Garbusa lub innego zabytkowego auta. Wtedy warto odwiedzić sklep internetowy Garbus, gdzie znajdziesz wszystkie potrzebne części mechaniczne do swojego klasycznego auta.
Podstawowe objawy uszkodzenia silnika
Jest kilka najczęstszych objawów, które wskazują na uszkodzony silnik lub pęknięty blok.
- Zbyt szybkie nagrzewanie się silnika – zaobserwujesz to przez obserwację wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. Jeśli podczas jazdy temperatura stale rośnie, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia bloku silnika lub wycieku oleju.
- Nadmierne dymienie pojazdu – jeśli Garbus dymi podczas jazdy na biało, niebieski lub czarno, prawdopodobnie nie oznacza to niczego dobrego.
- Spadek kompresji – aby dokładnie ocenić poziom utraty kompresji, potrzebna jest diagnostyka w serwisie samochodowym. Samodzielnie możesz podejrzewać takie objawy, jeśli silnik podczas jazdy jest znacznie słabszy, kiepsko reaguje na pedał gazu oraz pojawiają się problemy z odpalaniem auta.
- Wyciek oleju – to jeden z oczywistych objawów wskazujących np. na pęknięcie bloku silnika. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana całej jednostki na nową.
Jednym z częstych objawów jest także zjawisko falowania obrotów na biegu jałowym. Brak równomiernej pracy silnika jak najbardziej wskazuje na możliwą usterkę jednego z podzespołów silnikowych, a nawet na pęknięcie bloku silnika.
Jeśli silnik w Twoim Garbusie odmówił posłuszeństwa, możesz zamówić nowy blok silnika w sklepie online: https://garbus.pl/pl/c/Blok-silnika/3857.
W jaki sposób uniknąć problemów z blokiem silnika w Garbusie?
Aby nie mieć problemów z uszkodzeniami bloku silnika i innych podzespołów w klasycznym Garbusie, stosuj się do kilku sprawdzonych wskazówek:
- Regularnie wymieniaj olej i filtr – najlepiej maksymalnie co 10 tys. kilometrów.
- Terminowo wymieniaj rozrząd i poddawaj silnik okresowej kontroli.
- Staraj się jeździć ekonomicznie – agresywna jazda zawsze zwiększa ryzyko uszkodzenia.
Zawsze reaguj też od razu, kiedy podejrzewasz usterkę silnika. Niepokojące, metaliczne dźwięki spod maski, plamy oleju pod samochodem… to tylko dwa czynniki, które powinny Cię zaniepokoić.
Na blogu sklepu internetowego Garbus znajdziesz też poradnik, jak przygotować swojego klasyka do sezonu letniego. Zobacz: https://garbus.pl/jak-przygotowac-klasyka-na-sezon-letni.