Modernizacja trasy tramwajowej do Pabianic zakończona – powrócił tramwaj linii 41
Po raz pierwszy podmiejski pojazd szynowy pokonał szlak do Pabianic 122 lata temu. Pierwszymi pasażerami przeważnie są miłośnicy łódzkich tramwajów, tacy jak pani Teresa Skorupa z wnukiem Szymonem. – Mam zapaleńca wnuka, który jechał ostatnim tramwajem jak była kasowana linia. Ponieważ 41 rusza od nowa, jesteśmy na przystanku i chcemy jechać do Pabianic – mówiła w sobotę (1 lipca) Teresa Skorupa. – Od dziecka i lubiłem jeździć tramwajem. – dodaje Szymon.
Posłuchaj:

Wspólny pas autobusowo-tramwajowy
Inwestycja kosztowała 186,7 mln zł, z czego dofinansowanie wynosiło blisko 100 mln zł. Prawie 88 milionów pochodziło ze środków Unii Europejskiej, a bez mała 12 mln zł ze środków budżetu państwa.

Nowością, która może zdziwić podróżnych, jest wspólny pas autobusowo-tramwajowy wybudowany w Pabianicach na Zamkowej, Starym Rynku i na Warszawskiej.
Linia tramwajowa do Pabianic była pierwszą trasą podmiejską w historii Łodzi. Zagrała przez chwilę też w serialu „Daleko od szosy”.
