Tramwaj do ICZMP – na razie przetarg na studium nowej trasy
Już 16 stycznia ma nastąpić otwarcie ofert w przetargu na studium dla nowej trasy tramwajowej. Dokumentacja ma uwzględniać 3 przebiegi nowego torowiska, które będzie prowadziło od pętli Kurczaki do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Wariant 4 ma uwzględniać brak wspomnianej inwestycji.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe ma dotyczyć odcinka od skrzyżowania Rzgowska – Strażacka -Kurczaki do ICZMP. W pierwszym wariancie trasa tramwajowa ma zostać poprowadzona w pasie zieleni między jezdniami Rzgowskiej od skrzyżowania przy krańcówce Kurczaki do Paradnej. Lokalizacja dla nowej pętli tramwajowej to teren pomiędzy Rzgowską a aleją Matek Polskich. Dokładnie na odcinku między Paradną a ulicą Józefów.
Torowisko do istniejącej pętli autobusowej?
Drugi wariant ma zakładać, że tramwaj do ICZMP będzie kursował od skrzyżowania Rzgowska – Strażacka – Kurczaki do istniejącej pętli autobusowej przy ICZMP. Dotychczasowa pętla zostałaby rozbudowa o krańcówkę tramwajową. To jednak nie koniec wytycznych, bo wariant drugi ma dwie opcje. Pierwsza to poprowadzenie trasy tramwajowej w pasie zieleni między jezdniami Rzgowskiej. Druga opcja zakłada torowisko w pasie zielenie między jezdniami Rzgowskiej do Paradnej, a następnie na alei Matek Polskich do istniejącej pętli autobusowej.
Wariant z torowiskiem do parkingu przy ICZMP
Wariant trzeci też ma dwie opcje. Spójne dla nich założenie trasa tramwajowa od skrzyżowania Rzgowska – Strażacka – Kurczaki do parkingu zlokalizowanego w zachodnio – południowym narożniku ICZMP i zakończona pętlą autobusowo-tramwajową. Do tego pierwsza opcja zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w pasie zieleni pomiędzy jezdniami Rzgowskiej, a następnie po terenie istniejącej pętli autobusowej i wyprowadzenie jej do alei Matek Polskich. Druga opcja to torowisko między jezdniami Rzgowskiej do skrzyżowania z Paradną, a następnie do Matek Polskich.
Każdy z trzech wariantów na pewno będzie miał swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jednak pewne jest, że tramwaj do ICZMP jest potrzebny. Zwłaszcza, że długość łódzkich torowisk, które są eksploatowane, ostatnio z roku na rok się zmniejsza.
Komentowane 1
Chciałem tylko przypomnieć że linia tramwajowa… już tam była…i prowadziła do Tuszyna , nie jakieś wieki temu, niemniej w czasach kiedy nie było ” hal targowych Ptaka”, więc ruch ludzi był mniejszy, ale linia była. Co tu projektować, wymyślanie koła od nowa . Z drugiej strony MPK chodzi tak rzadko lub linie się zamyka, że ludzie wolą dojść pieszo lub autem, taxi.