TBM Faustyna przebiła ścianę przystanku Łódź Koziny
Tym samym TBM Faustyna – mniejsza tarcza drążąca – wykonała 3/4 swojej pracy. Do wykonania ma jeszcze jeden tunel w kierunku Łodzi Kaliskiej. Tunel, którego drążenie zakończyło się w piątek (28 czerwca), ma 748 metrów długości. Prowadzi od komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny.
TBM Faustyna pracowała w nim około czterech miesięcy – drążyła średnio 6 metrów dziennie i jednocześnie montowała obudowę. Przygotowana nitka jest już drugą, która połączy główny tunel średnicowy ze stacją Łódź Żabieniec.
Rozpoczęcie budowy czwartego, ostatniego tunelu, w kierunku stacji Łódź Kaliska planowane jest na wrzesień. Termin zakończenia wszystkich prac przy budowie tunelu średnicowego, rozpoczęcie testów i odbiorów zaplanowano na czerwiec 2026 roku. Uruchomienie pociągów planowane jest na rozkład jazdy od grudnia 2026 roku.