Rozpoczął się kolejny etap drążenia tunelu średnicowego pod Łodzią
Tarcza Katarzyna wykopie tunel z przyszłej stacji Łódź Polesie do Dworca Łódź Fabryczna. To najważniejszy etap inwestycji – mówi minister infrastruktury, Dariusz Klimczak.– Dzisiaj po 9 miesiącach przestoju do pracy rusza największa tarcza Katarzyna, która rozpocznie pracę dzisiaj i zakończy na dworcu Łódź Fabryczna w marcu przyszłego roku. Jest to niezwykle ważny etap, bo zaczynamy budowę największego, głównego dwutorowego tunelu średnicowego pod Łodzią, który zapewni rewolucję komunikacyjną, jeżeli chodzi o transport kolejowy w naszym kraju – dodaje minister infrastruktury Dariusz Klimczak.To nie tylko najważniejszy, ale i najtrudniejszy etap inwestycji. Tarcza będzie przechodzić pod historyczną częścią miasta. – Tutaj podstawową trudnością jest stan techniczny tej historycznej tkanki miejskiej Łodzi. Chcąc mieć pewność, że nie naruszymy tej zabudowy, to przede wszystkim musimy wzmocnić fundamenty czy grunty pod tymi wszystkimi budynkami tak, żeby oddziaływania od tarczy nie przenosiły się na budynki w nadmiernym stopniu, żeby je ochronić – mówi Maciej Kaczorek z zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Posłuchaj relacji i dowiedz się więcej:
00:00
1X
Przykro mi, ale nic nie znalazłem.
Proszę wpisać inną frazę
- „akt210624tunelrednicowy” z albumu „story-2024-06-21”.
Kolejnym środkiem zapobiegawczym jest czasowe przesiedlanie mieszkańców kamienic do hoteli. Przekop do dworca Fabrycznego zakończy się w marcu przyszłego roku. Tak zwane “łódzkie metro” ma być gotowe w czerwcu 2026 roku.