System bezkolizyjny zamontowano w 7 tramwajach
Urządzenie wykrywa przeszkodę na drodze i najpierw informuje o zagrożeniu, a później, jeśli nie ma reakcji prowadzącego lub prowadzącej, rozpoczyna hamowanie – mówią prezes MPK Łódź, Zbigniew Papierski i motornicza Renata Paradowska.
– Ten system nie zastąpi motorniczego, on jedynie będzie wspomagał jego pracę i pozwalał mu bardziej komfortowo czuć się w pracy, że jednak coś jeszcze jego prace kontroluje i wspomaga – tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
– Wykrywa przeszkodę i w tym momencie podaje sygnał akustyczny i wyświetla się ikona “hamuj”. Wtedy prowadzący może zareagować nawet sam, zanim ten system wdroży swoją moc hamowania – wyjaśnia Renata Paradowska, motornicza.
A tak wyglądał test systemu w ubiegłym roku:
Łódź pierwszym miastem z systemem bezkolizyjnym
Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, w którym zainstalowano system bezkolizyjny w tramwajach. Nieoficjalnie jednak motorniczowie mówią, że urządzenie ma niedociągnięcia. Reaguje na krzaki, barierki i słupy obok torowiska i uruchamia hamowanie.