Generyczność czy transakcyjność? Rozwiązujemy popularny problem ze słowami kluczowymi
Niezależnie od tego, czy realizujesz kampanie sponsorowane Google Ads czy Twoim konikiem jest pozycjonowanie stron internetowych. W obu przypadkach, abyś mógł powiedzieć o maksymalnym efekcie, musisz zadbać o swoje słowa kluczowe. I tutaj przedsiębiorcy spotykają się z pierwszą oraz jednocześnie najtrudniejszą przeszkodą. Lepiej postawić na mocno generyczne hasła czy na nieco mniej popularne, ale bardziej transakcyjne określenia? Odpowiedź jest bajecznie prosta. Marząc o mnożeniu dotychczasowych zysków, prowadzona przez Ciebie promocja w wyszukiwarce powinna opierać się o słowa kluczowe transakcyjne, ponieważ w ten sposób eliminujesz ryzyko docierania do Klientów nienastawionych jeszcze na zakup produktu bądź zamówienie konkretnej usługi. To właśnie tego typu frazy odpowiedzialne są za generowanie konwersji. Pierwszy z wymienionych wcześniej modeli haseł idealnie sprawdzi się w przypadku zwiększania popularności brandu, ale w skutecznych działaniach reklamowych sprzedaż powinna być Twoim nadrzędnym celem!
„Do wyboru najbardziej intratnych słów kluczowych, doświadczeni specjaliści polecają narzędzie Planer Słów Kluczowych, zupełnie za darmo udostępniane przez Google. Dzięki takiej usłudze masz szansę nie tylko na zweryfikowanie potencjału wybranych wcześniej haseł, ale również na dodanie do banku słów kolejnych, rekomendowanych przez algorytm fraz. Oprogramowanie przyda się nie tylko przy pozycjonowaniu stron internetowych, ale także podczas realizacji Google Ads, gdzie na starcie otrzymasz informację o ewentualnym koszcie poszczególnych słów w systemie PPC.”
Źródło: Afterweb.pl
Profesjonalne pozycjonowanie stron i kampanie Google Ads lubią targetowanie reklam
A zrobisz to przez… Tak właśnie, przez słowa kluczowe. Wystarczy dodać człon geolokalizacyjny do pozycjonowanej frazy lub haseł wykorzystywanych w Google Ads, aby po pierwsze zauważalnie zoptymalizować budżet reklamowy, a po drugie – zacząć w końcu docierać do Klientów najbardziej zdecydowanych na zakup produktu bądź usługi. Zwłaszcza, jeżeli prowadzisz działalność tylko na określonym terenie. Wówczas wręcz musisz docierać do potencjalnych partnerów biznesowych na zasadzie lokalnego SEO bądź regionalnych kampanii Google Ads. Wyobraź sobie sytuację, kiedy to komunikat promocyjny dla usługi wykonywanej w mieście Warszawa wyświetlany jest internaucie ze Szczecina. Szansa na pozyskanie Klienta w ten sposób jest bardzo mała. To właśnie z tego powodu tak istotnym elementem skutecznej strategii reklamowej w wyszukiwarce są frazy z dodatkiem członów geolokalizacji.