„Przodownik ortografii” – zmagania obcokrajowców
W Szkole Podstawowej nr 29 w Łodzi obcokrajowcy, w tym młodzież szkolna i dorośli, wzięli udział w dyktandzie z języka polskiego. Sprawdzian dotyczył historii powstawania Księżego Młyna – zabytkowego regionu, wśród którego znajduje się szkoła. Pomysłodawca dyktanda – nauczyciel języka rosyjskiego i języka polskiego jako obcego – Kamil Dyjankiewicz zaznaczył, że to dobry sposób na integrację społeczną.
– Widzimy w Łodzi duży napływ ludzi z zagranicy, którzy wchłonęli naszą kulturę i mówią po polsku. Stwierdziłem, że warto może w taki niekonwencjonalny sposób sprawdzić ich wiedzę. To nie jest takie typowe dyktando szkolne. Jest to na tyle łatwy tekst, że nasi obcokrajowcy dadzą sobie z nim radę. – mówi organizator.
W sprawdzianie wzięło udział ponad 70 osób – głównie obywatele Ukrainy i Białorusi. Najwięcej problemów – podobnie jak Polakom – sprawia uczącym się ortografia.
Posłuchaj:
Uczestnicy poznają wyniki dyktanda 15 maja, a zwycięzcy zostaną nagrodzeni w Ośrodku Kultury Górna podczas innego konkursu.
Po dyktandzie odbył się spacer po Księżym Młynie.