Przebudowa ul. Przybyszewskiego na odcinku 3 km
Pod koniec września wykonawcy pierwszej (pl. Reymonta – Grabowa), jak i drugiej części ul. Przybyszewskiego (Śmigłego-Rydza – Grabowa) wylali sporo odcinków betonowej podbudowy pod torowisko. Większy zakres wykonanych prac był na odcinku od Śmigłego-Rydza do Grabowej, chociaż prace tam rozpoczęły się cztery miesiące później niż między Grabową a pl. Reymonta. Zarząd Inwestycji Miejskich informuje, że trwa tam teraz podbudowa jezdni.
– Na odcinku od Śmigłego-Rydza do Grabowej trwa budowa oświetlenia. Ponadto kontynuowane są prace przy wykonywaniu podbudowy nawierzchni jezdni z mieszanki mrozoodpornej. Drogowców zobaczymy przy budowie koryta pod torowisko oraz przy budowie odwodnienia i drenażu. Zakończono prace przy budowie kanału technologicznego. W najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa oświetlenia na odcinku od Łęczyckiej do Przędzalnianej. Ponadto wystartują roboty brukarskie, układanie krawężników – opisuje zakres prac Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Posłuchaj:
Prace również w Parku Reymonta
Na odcinku, którego modernizacja rozpoczęła się w styczniu, nadal trwa korytowanie sporej części przebudowywanego odcinka.
– Na odcinku od pl. Reymonta do Kilińskiego trwa kontynuacja korytowania, wraz z profilowaniem podłoża pod warstwy konstrukcyjne oraz układanie warstw konstrukcyjnych torowiska i jezdni na odcinku od Kruczej do Suwalskiej oraz od Dębowej do Praskiej. Ponadto trwa korytowanie wraz z profilowaniem podłoża pod warstwy konstrukcyjne i układanie warstw chodnika w Parku Reymonta – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Posłuchaj:
W najbliższych tygodniach montowane mają być słupy oświetleniowe.
– Robotników zobaczymy przy przebudowie wodociągu na odcinku od Kruczej do Brzozowej. W najbliższych tygodniach kontynuowana będzie budowa i przebudowa wpustu ulicy Praskiej. Drogowcy będą montować słupy oświetleniowe w ulicach poprzecznych i w Parku Reymonta, a także budować kanał technologiczny i przejścia teletechniczne od ulicy Kruczej do ulicy Suwalskiej – wylicza dyrektor ZIM.
Posłuchaj:
1. ZIM
2. default
3. default
4. default
5. default
6. default
7. default
8. default
9. default
10. default
11. default
12. default
13. default
14. default
15. default
16. default
17. default
Nadal trwa rozbiórka południowej estakady
ZIM zapewnia, że postępuje też budowa nowych wiaduktów na Przybyszewskiego. Na razie powstała jedna z trzech planowanych estakad. Mowa o północnym wiadukcie drogowym. Natomiast rozbiórka starej, południowej estakady nadal trwa.
– W zakresie branży mostowej trwa budowa pali fundamentowych na osi obiektu południowego. Ponadto trwa zbrojenie ustroju nośnego wiaduktu tramwajowego, prace ciesielskie wiaduktu tramwajowego oraz kontynuowane są roboty rozbiórkowe obiektu południowego. W zakresie prac drogowych prowadzone są roboty brukarskie i ziemne na łącznicy oraz rozbiórka nasypów. Drogowców zobaczymy również przy robotach ziemnych – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Posłuchaj:
Warto przypomnieć, że zgodnie z pierwszym harmonogramem prac, wspomniana łącznica miała być gotowa do 21 października, czyli za 16 dni. Co więcej, w lipcu miała się rozpocząć budowa torowiska na tramwajowej estakadzie, a na razie w planie jest wzmacnianie „ustroju nośnego wiaduktu”.
– W najbliższych tygodniach kontynuowany będzie montaż pali fundamentowych w części południowej. Robotnicy pracować będą przy zbrojeniu ustroju nośnego wiaduktu tramwajowego. Powstaną też wykopy pod oczepy wiaduktu południowego – dodaje Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Posłuchaj:
Zarówno przebudowa ul. Przybyszewskiego od al. Śmigłego-Rydza do pl. Reymonta, jak i budowa trzech estakad ma się ponoć zakończyć w tym roku.