Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź, gościem Radia Łódź
MPK-Łódź zmienia zasady korzystania z biletów elektronicznych. Od 1 października kupiony wcześniej bilet w aplikacji mobilnej, trzeba będzie skasować. Jak tłumaczył w porannej rozmowie Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź, przewoźnik postanowił skorzystać z doświadczeń innych miast m.in. Warszawy.
Do tej pory wystarczyło kupić bilet w aplikacji mobilnej – był ważny od momentu samego zakupu. Wielu pasażerów jednak kupowało bilety dopiero podczas kontroli. Teraz to się zmieni – sam bilet już nie wystarczy. Jak cyfrowo skasować elektroniczny bilet ?
Przy pomocy kodu QR, który będzie umieszczony bezpośrednio po wejściu do pojazdu, będziemy dokonywali czynności kasowania biletu elektronicznego. Tak jak kiedyś podchodziliśmy z papierowym do kasownika, to tutaj będziemy mieli prawie identyczną sytuację – mówił gość Radia Łódź.
Jak dodał, zadłużenie „gapowiczów” wobec łódzkiego MPK przekroczyło 100 milionów złotych. Znaczna część pasażerów szuka sposobów na darmowe przejazdy.
Problem powstał w momencie, kiedy zaczęliśmy wprowadzać aplikację. Część z naszych pasażerów korzysta z tego i sobie to ceni, ale niestety część osób zaczęła ten system wykorzystywać do obchodzenia możliwości zapłacenia – mówił prezes MPK-Łódź.
Miesięcznie kontrolerzy wystawiają około 7 tys. wezwań do dodatkowych opłat. – Skala jest dramatyczna. Przy założeniu, że kontrolowanych jest około 10-15 kursów procentowo dziennych. Jakbyśmy założyli, że kontrolujemy wszystkie, to nawet nie chcę wymieniać liczby osób, które korzystają z komunikacji nie do końca legalnie – podkreślił Zbigniew Papierski.