Jak wyróżnić się w internecie?
Na założenie własnego sklepu internetowego decyduje się coraz więcej osób. Według danych z KRS w 2021 roku przeżyliśmy prawdziwy boom w branży e-commerce. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaży internetowej podjęło się aż 178 tysięcy firm. 70% tych firm taki krok zrobiło właśnie w 2021 roku. Dla prawie 53 tysięcy przedsiębiorstw sprzedaż w internecie stanowi podstawę działalności.
Jak widać, konkurencja w e-commerce jest naprawdę spora! Aby wyróżnić się spośród innych firm, które oferują podobne produkty lub usługi, musisz postawić na widoczność. To aktualnie „być albo nie być” w internecie! Swój czas oraz pieniądze najlepiej zainwestować w działania, dzięki którym zapewnisz sobie wysokie miejsce w sieci wyszukiwania Google. Dzięki temu użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę daną frazę, czyli potencjalnie zainteresowany Twoją ofertą, będzie miał szansę zauważyć Twoją witrynę spośród innych. Tym, czego potrzebujesz, jest pozycjonowanie sklepu internetowego.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – co to takiego?
Pozycjonowanie oznacza optymalizację strony pod względem wyszukiwarek internetowych, najczęściej Google. Celem tego rodzaju działań jest poprawienie wspomnianej widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Przekłada się to na ruch oraz na konwersję – m.in. poprzez polepszanie doświadczeń użytkowników w witrynie.
Pozycjonowanie sklepu – może agencja SEO?
O pozycjonowanie sklepu internetowego możesz zadbać albo samodzielnie, albo skorzystać ze wsparcia specjalistów. Podstawowe SEO nie jest trudne do opanowania, dlatego możesz sam wdrażać pewne rozwiązania, które polepszą Twoją pozycję w Google. Należy jednak mieć na uwadze, że pozycjonowanie sklepu internetowego to wieloetapowy proces. Aby zrobić to dobrze, musisz poświęcić na to sporo czasu. Konieczne jest też ciągłe pogłębianie oraz aktualizowanie wiedzy na ten temat – tak, aby nie zaszkodzić witrynie.
Dlatego właśnie często lepiej powierzyć pozycjonowanie swojej strony profesjonalnej agencji SEO, jak np. Sempai. Specjaliści najpierw przeanalizują Twoją stronę internetową i wskażą elementy, które warto poprawić (jeśli sklep już istnieje), a następnie stworzą oraz wdrożą strategię pozycjonowania.
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga prowadzenia działań zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią. Podstawą na pewno jest optymalizacja treści na stronie. Opisy produktów, kategorii i artykuły blogowe powinny kompleksowo odpowiadać na zapytania i potrzeby użytkowników; do tego muszą być czytelne, przejrzyste i sformatowane. Wymaga się od nich również, aby były unikalne oraz zawierały odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych. Dzięki temu treść zostanie pozytywnie oceniona przez Google i wpłynie na pozycję witryny w wyszukiwarce.
Do tego dochodzą prace w zakresie optymalizacji struktury oraz kodu strony, poprawienie adresów URL, linkowania wewnętrznego, przyspieszenie prędkości ładowania, optymalizacja grafik itd.
Oczywiście konieczne jest również prowadzenie działań off-site, jak link building. Nie można przy tym zapomnieć o monitorowaniu i analizowaniu efektów wprowadzanych zmian.
Jak widać, pozycjonowanie sklepu to skomplikowany i wieloetapowy proces. Jednak na pewno niezbędny, jeśli chcesz osiągać coraz lepsze wyniki sprzedaży! Zastanów się, czy masz odpowiednio dużo czasu, aby zrobić to samodzielnie, a jeśli nie – skorzystaj ze wsparcia agencji.