Budowane są już konstrukcje nowych obiektów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują inwestycje wspólnie z samorządami za pieniądze własne i z unijnych dofinansowań. W sumie koszt inwestycji to 53 mln zł netto.
W Gałkowie i Andrespolu zbudowane zostaną tunele drogowe pod torami dwóch linii: Łódź Fabryczna-Koluszki oraz Łódź Kaliska-Dębica.
Bezkolizyjne skrzyżowania oznaczają bezpieczny i płynny przejazd dla ruchu kolejowego i drogowego. Zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe, codziennie używane przez kilkadziesiąt pociągów i tysiące samochodów. Prace odbywają się przy zachowaniu ruchu pociągów.
Tunel w Andrespolu
– W Andrespolu tunel będzie miał ok. 200 metrów długości i ok. 12 m szerokości. Odcinek pod torami będzie liczył ok. 36 m – mówi Rałał Wielgusiak z PKP PLK.
Na czas prac podróżni mają zapewnione przejście w poziomie szyn, które umożliwia korzystanie z peronów przystanku Bedoń. Przygotowane są objazdowe trasy dla samochodów.
Tunel w Gałkowie
– Z kolei w Gałkowie tunel będzie miał 300 metrów długości i 11 metrów szerokości. Odcinek pod torami będzie liczył ok. 30 m – dodaje Wielgusiak.
Najważniejsze bezpieczeństwo
PKP PLK dąży do poprawy bezpieczeństwa, dlatego prowadzone są inwestycje, których celem jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Przykładem w województwie łódzkim może być wybudowany już wiadukt drogowy nad torami w Skierniewicach. Na całej sieci kolejowej wybudowanych zostanie ponad
PLK zbudowały w Łódzkiem także bezpieczne dojścia podziemne do peronów. Tunele dla pieszych, które jednocześnie usprawniły komunikację w mieście powstały m.in. w Łowiczu, Pabianicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu.