Plany remontowe dotyczą ulicy Radwańskiej na odcinku od Piotrkowskiej do Wólczańskiej, Wigury między Sienkiewicza a Piotrkowską oraz ulic Tymienieckiego i Sienkiewicza od Piotrkowskiej do Tylnej. Na części z nich zostaną wymienione tylko chodniki, na innych także nawierzchnia.
– W ubiegłym roku rozpoczęliśmy i zakończyliśmy w tym ulicę Brzeźną, a teraz chcemy kontynuować pracę na ulicy Radwańskiej. Na tym odcinku wymienimy nawierzchnię jezdni oraz chodniki. Drugim remontem, który będzie kontynuacją wcześniej realizowanych prac, będzie remont ulicy Sienkiewicza oraz Tymienieckiego na odcinku od Tylnej do ulicy Piotrkowskiej. A do tego w tym roku chcemy rozpocząć pierwsze etap prac na ulicy Wigury pomiędzy Piotrkowską a ulicą Sienkiewicza. W tym roku chcemy zrealizować chodniki oraz miejsca parkingowe, natomiast w kolejnych latach będziemy realizowali przebudowę drogi. Mamy tutaj nawierzchnię z trelinki, jest ono wymagająca, więc konieczna jest przebudowa całości jezdni – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
ZDiT jest na ostatnim etapie wyboru wykonawcy.
o wyborze wykonawców będziemy mogli usiąść i ułożyć harmonogram robót. Na pewno musimy to koordynować, bo bliskie sąsiedztwo tych ulic wpłynie na przejazd. Wszystkie prace planujemy rozpoczynać w okolicy sierpnia i września. Większość chcemy skończyć jeszcze w tym roku. To drobne prace remontowe, więc będą to kilkumiesięczne realizacje. Po części będziemy prowadzić je pod ruchem – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
Organizacja ruchu podczas remontów, ale również ilość ławek czy koszy na wyremontowanych ulicach ma być ustala z mieszkańcami Śródmieścia. I chociaż kwota na dane remonty jest już z góry ustalona, to montaż dodatkowych elementów architektury, które łodzianie zgłoszą podczas konsultacji, nie będzie zwiększał wydatków ZDiT. Tym samym jest gwarancja, że postulaty łodzian zostaną wzięte pod uwagę.
– W ramach prac remontowych opieramy się w przestrzeni jezdni, nie zmieniamy jej szerokości czy nie budujemy nowych elementów infrastruktury, tylko sprowadzamy małą architekturę, wprowadzamy zieleń. Te zapisy są w przetargach, natomiast rozliczamy się rozmiaru tych prac, a nie z konkretnych sztuk, które są zapisane w przetargu i to nam pozwala, że rozliczamy się kosztorysowo z realizacji tych prac – tłumaczy Andrzejewski.
Konsultacje dotyczące remontów dróg w Śródmieściu zaplanowane są na 18 lipca. Takie same spotkania prowadzone są odnośnie robót drogowych na Bałutach, Polesiu czy Dąbrowie. Frekwencja, jak przystało na sezon wakacyjny, bywa różna.
– Frekwencja jest różna. Na Bałutach była dobra frekwencja, przyszło wielu mieszkańców. Wczoraj (10 lipca) na przykład było spotkanie na starym Polesiu. Tutaj frekwencja była troszkę gorsza, ale również przyszło wielu ludzi, którzy zgłosili bardzo ciekawe uwagi do projektu Łódzkich Inwestycji. Wczoraj wiadomo, był bardzo upalny dzień, także, też to zależy od konkretnego dnia. Jak na razie zainteresowanie jest duże. Mieszkańcy są czasami krytyczni bardziej, czasami krytyczni mniej, ale wszystkie uwagi są raczej merytoryczne – podkreśla Piotr Lipski z z Biura Aktywności Miejskiej.
Spotkanie 18 lipca rozpocznie się o godz. 17 w Bibliotece Czterech Kultur przy ul. Brzeźnej 10.