Co z obwodnicą Łowicza?
Krzysztof Kaliński, burmistrz Łowicza, apeluje o udział w konsultacjach dotyczących obwodnicy. Według niego najkorzystniejszy dla miasta jest wariant A1.
Zbieramy nadal podpisy za wariantem A1. Jest najkorzystniejszy dla Łowicza. Zaczyna się przy DK92, biegnie przy granicy miasta lub w granicach miasta na wschód, przecina Bolimowską i dalej na południe przy lasku miejskim do Jamna – mówi burmistrz Łowicza.
Do tej pory w prowadzonych – przez Miasto – konsultacjach udział wzięło około 800 osób. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zaznacza, że decyzja jeszcze nie zapadła, ale preferuje inną trasę. W dyskusje na temat obwodnicy włączyła się gmina Nieborów. Jarosław Papuga, wójt gminy, jest zdania, że nowa drogą będzie miała znaczenie dla całego regionu i projektując jej przebieg należy to wziąć pod uwagę.
Dwa warianty
Proponowany przez gminę Nieborów, jak i preferowany przez GDDKiA wariant, omijałby także park romantyczny w Arkadii i miejscowość Mysłaków. Zapytaliśmy mieszkańców tych położonych przy krajowej „70” miejscowości, jak im się żyje w tym sąsiedztwie i o opinie na temat planowanej drogi.
fot. Katarzyna Grabowska (wariant preferowany przez GDDKiA i gm. Nieborów)
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Burmistrzowi Łowicza zależy na drodze, która wyprowadziłaby poza miasto ruch samochodowy obsługujący zakłady przetwórstwa rolno-spożywczego. W sezonie to tysiące pojazdów. Nic dziwnego, że samorządowiec optuję za wariantem który pozwoliłby pozbyć się ich z miasta. Ostateczny przebieg wschodniej obwodnicy Łowicza określi decyzja środowiskowa.
Możemy na razie mówić o preferowanym przez nas wariancie przebiegu wschodniej obwodnicy Łowicza, natomiast należy jeszcze wszystkiego się spodziewać. Dopiero decyzja środowiskowa określi ostateczny przebieg. Planujemy złożyć wszystkie stosowne, niezbędne dokumenty do uzyskania tejże decyzji w pierwszej połowie tego roku – mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi.
Oznacza to, że w przyszłym roku będziemy znali ostateczny wariant drogi. Budowa mogłaby się rozpocząć w 2026 roku.