Po rozwiązaniu przez miasto umowy z dotychczasowym operatorem roweru miejskiego w Łodzi, w poniedziałek ogłoszono przetarg. Przyszły operator po wygraniu przetargu będzie musiał uruchomić system roweru miejskiego a następnie zarządzać tym systemem. W obowiązkach będzie miał również kompleksową obsługę systemu wypożyczalni rowerów publicznych. Całość działająca pod nazwą Łódzki Rower Publiczny (ŁRP) ma być odpłatna, ale na warunkach określonych przez Miasto Łódź.
Łódzki Rower Publiczny 2024
W 2024 roku łodzianie mają mieć dostępnych 1200 rowerów. Będzie można je wypożyczać i zdawać na 120 stacjach rowerowych. Rowery od nowego operatora mają być dostępne od 2 kwietnia do 30 listopada 2024 roku.
Czas do realizacji umowy jest wyjątkowo krótki, dlatego też miasto czeka na zgłoszenia oferentów tylko dwa tygodnie. Termin składania ofert upływa o 13 lutego o godzinie 10, a publiczne otwarcie ofert miasto zapowiedziało 13 lutego o godzinie 11.
Posłuchaj relacji i dowiedz się więcej:
Po nieudanej współpracy Łodzi z operatorem, który zarządzał Łódzkim Rowerem Publicznym w 2023 roku, wprowadzono do warunków przetargu zapisy, które mają być swoistym zabezpieczeniem.
Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie co najmniej jedną usługę polegającą na uruchomieniu i zarządzaniu systemem wypożyczalni rowerów miejskim liczącym co najmniej 600 sztuk rowerów.
O systemie Łódzkiego Roweru Publicznego rozmawiali też w poniedziałek wieczorem goście Debaty samorządowej Radia Łódź: