Nowy most kolejowy na Pilicy już prawie gotowy
Rekordowe 35 dni zajęła rozbiórka starego i budowa nowego mostu żelaznego na rzece Pilicy w Tomaszowie Maz., po którym kursują pociągi lokalne i dalekobieżne. Od 11 czerwca wszystkie pociągi wrócą na stare trasy.
Na początku maja rozpoczęła się rozbiórka starej przeprawy. Zaczęto demontować stare przęsła, a obok mostu przygotowano elementy nowej konstrukcji kratownicowej. Każde przęsło nowej przeprawy liczy około 55 metrów długości i waży 170 ton. Cały most ma długość 176 m. Przez ten czas funkcjonowała komunikacja zastępcza na odcinku Tomaszów Maz. – Drzewica, a pociągi dalekobieżne kursowały objazdami m.in. przez Piotrków Tryb.
– Już od 11 czerwca pociągi, które nie jeździły po tym obiekcie. Pociągi na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica wrócą na swoje dawne trasy dzięki czemu Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie dalej dowoziła podróżnych w kierunku Tomaszowa Maz. i w kierunku Drzewicy – mówił Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy most to nie tylko przywrócenie ruchu lokalnego, ale także dalekobieżnego. – Nową przeprawą, która została dostosowana do nowych norm technicznych i zastąpiła wyeksploatowaną konstrukcję, pojadą również pociągi dalekobieżne w relacjach: Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków, dzięki czemu będą lepsze przejazdy przez województwo łódzkie w kierunku południowym po Centralnej Magistrali Kolejowej – dodaje Rafał Wilgusiak.
Czytaj także: Tomaszów: 46-letni żołnierz był poszukiwany przez żandarmerię
Na nowej konstrukcji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością do 100km/h. W chwili obecnej dokonywane są prace wykończeniowe.
– W zasadzie w tej chwili jesteśmy na etapie prac wykończeniowych. Jest zabudowana nawierzchnia kolejowa na obiekcie mostowym i przed nami jeszcze wykonawca musi rozwiesić sieć trakcyjną tak, aby już 11 czerwca można było korzystać z linii kolejowej – mówi Daniel Boruchalski, zastępca Dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy most kolejowy na Pilicy został zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a jego koszt to ok 15 mln zł, które pochodziły ze środków budżetowych.