Jak podkreśla w interpelacji radny Kosma Nykiel, zarówno Teofilów, jak i Dąbrowa to demograficznie najstarsze osiedla. Mimo to kursujący na nie tabor tramwajowy nie jest dostosowany do potrzeb osób starszych. Linie 2, 8 i 16 obsługują wysokopodłogowe wagony, do których seniorom trudno wsiadać.
– Rozumiem, że do czasu otwarcia zajezdni Chocianowice możliwości taborowe mogą być ograniczone, natomiast jakie są możliwości obsługi przynajmniej 50 proc. wymienionych linii tramwajowych taborem niskopodłogowym, zarówno przed otwarciem zajezdni, jak i po – dopytuje władze miasta radny Kosma Nykiel.
Okazuje się, że szanse na częściowy powrót niskopodłogowych tramwajów są znikome.
– Realne możliwości zwiększenia udziału procentowego obsługi kursów 2 ,8 i 16 taborem niskopodłogowym pojawią się dopiero po zakończeniu kompleksowej modernizacji sieci tramwajowej na ul. Aleksandrowskiej, której realizacja jest uzależniona od pozyskania dofinansowania z UE w ramach programu FEŁ 2021 – 2027 – wyjaśnia w odpowiedzi na interpelację radnego Robert Kolczyński, p.o. dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju.
I chociaż środków na remont trasy tramwajowej na ul. Aleksandrowskiej jeszcze nie pozyskano, Robert Kolczyński już zaznacza, że założony termin zakończenia inwestycji na Teofilowie to listopad 2027 r.