Badania dla przemysłu lotniczego
Celem projektu jest neutralność klimatyczna, a prowadzone badania będą związane z rozwojem regionalnych samolotów o napędzie hybrydowo-elektrycznym. Przemysł lotniczy zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2050.
– Wykorzystana zostanie metodologia pozwalająca wykryć potencjalne zagrożenia dla środowiska naturalnego, wynikające z zastosowania nowych materiałów i nowoczesnych produkcji – informuje rzeczniczka prasowa Politechniki Łódzkiej Ewa Chojnacka.
Na potrzeby projektu, którego budżet to 40 mln euro, powstało konsorcjum liczące 37 partnerów z 11 krajów z silnym przedstawicielstwem przemysłu lotniczego
Jego koordynatorem na Politechnice Łódzkiej jest dr Aleksandra Ziemińska-Stolarska z Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska.
Czym jest ślad węglowy?
Ślad węglowy to całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wywołanych bezpośrednio lub pośrednio przez daną osobę, organizację, wydarzenie lub produkt.