Remonty ulic na Polesiu – wśród nich również Szczecińska
W czwartek zmienia się organizacja ruchu na Waltera-Janke w związku z kolejnym etapem remontu tej ulicy. Ruch kołowy będzie się odbywał tylko po wschodniej jezdni. Remont al. Waltera-Janke, podobnie jak ul. Maratońskiej, trwa od listopada ubiegłego roku. Nie jest jeszcze znany dokładny termin ukończenia tych jesiennych remontów, ale łódzki magistrat już podaję listę ulic na Polesiu, które mają być remontowane w tym roku.
Pierwsze miejsce na liście zajmuje ul. Szczecińska, chociaż wielu łodzian postrzega ją jako ulicę bałucką, a nie poleską. To realizacja inwestycji, której wykonawcę wybrano już w 2022 r. Za prace będzie odpowiedzialna jest firma Trakcja, która modernizuje obecnie pl. Wolności. Szczecińską ma przebudować na odcinku o długości 3,5 km, czyli od ul. Aleksandrowskiej do Konstantynowa Łódzkiego i ma na to aż trzy lata. Po podpisaniu umowy Trakcja dostała czas na wykonanie projektu przebudowywanej drogi, a prace budowlane ma zakończyć do lutego 2026 r. Przebudowa Szczecińskiej uwzględnia też modernizację krańcówki tramwajowej Teofilów. Droga ma zyskać nową podbudowę, nawierzchnię, ciągi pieszo-jezdne i oświetlenie.
Modernizacja Krakowskiej na kolejnym odcinku
Kolejna liście poleskich ulic wytypowanych do remontu w 2024 jest ul. Krakowska. W 2023 roku była ona modernizowana na odcinku od ul. Siewnej do Barskiej. Natomiast w tym roku drogowcy mają przebudować ją na odcinku od ul. Barskiej do ul. Minerskiej. Podobnie jak na pierwszym odcinku, prace będą dotyczyły przebudowy jezdni i chodników oraz budowy drogi rowerowej. Zarząd Inwestycji Miejskich zaznacza, że ma to być ostatni remontowany odcinek ul. Krakowskiej, ponieważ według łódzkich urzędników dalszy fragment drogi od ul. Minerskiej do ul. Konstantynowskiej jest w dobrym stanie. Na razie jednak nie ogłoszono jeszcze przetargu na przebudowę drugiego odcinka ul. Krakowskiej.
Na razie tylko projekt przebudowy Rąbieńskiej
W tym roku mają się też rozpocząć prace przy projekcie przebudowy sąsiedniej ul. Rąbieńskiej, która ma być jedną z dróg dojazdowych do drogi ekspresowej S-14. Rąbieńska ma zostać przebudowana na odcinku od ul. Szczecińskiej do ul. Traktorowej wraz ze skrzyżowaniem. Co ważne, inwestycja ma być połączona z przebudową ul. Traktorowej do ul. Snopowej i przebudową ul. Wykowej od ul. Rąbieńskiej do ul. Kotarbińskiego. Za realizację tej inwestycji, jak i projekt również ma odpowiadać firma Trakcja, która nadal zmaga się z modernizacją pl. Wolności. W tym roku jednak prace budowalne na ul. Rąbieńskiej się nie rozpoczną.
W planach też przedłużenie Wojska Polskiego do Judyma
To nie jedyne zadanie, które firmie Trakcja zlecono na tym obszarze. Na jej barkach spoczywa również budowa przedłużenia ul. Kaczeńcowej od ul. Rąbieńskiej do ul. Odrowąża oraz budowa drogi będącej przedłużeniem ul. Wojska Polskiego. Nowy jej odcinek ma powstać do ul. Judyma. Przypomnijmy, modernizacja Wojska Polskiego od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej, a także torowiska na ul. Strykowskiej nadal trwa, ale w tym przypadku za opóźnione prace odpowiada firma Torpol, która ma na swoim koncie m.in. budowę dworca Łódź Fabryczna. Ponoć w marcu ma zostać wznowiony ruch tramwajowy na ul. Wojska Polskiego, jak i Strykowskiej. Umożliwiłoby to również wznowienie liniowego ruchu tramwajowego na odcinku ul. Ogrodowej/Północnej, który firma Trakcja zmodernizowała w ubiegłym roku, ale prace również zakończyła z opóźnieniem.
Remonty kolejny sześciu ulic
Kolejne remonty ulic na Polesiu, które zaplanowano na ten rok, to:
- Długosza, od Kasprzaka do Pietrusińskiego – nowa jezdnia i chodniki
- Okrzei, od Długosza do Drewnowskiej – nowa jezdnia i chodniki
- Ossowskiego, od Srebrzyńskiej do Drewnowskiej – nowa jezdnia i chodniki
- Lorentza, od Kasprzaka do Ossowskiego – nowa jezdnia i chodniki
- Gdańska, od Mickiewicza do Kopernika – nowa nawierzchnia i chodniki
- Zamenhofa, od Żeromskiego do Wólczańskiej – nowa jezdnia i chodniki