Nextbike odpowiada za Łódzki Rower Publiczny
W środę (6 marca) podpisana została umowa na Łódzki Rower Publiczny. Operatorem będzie firma Nextbike, która oferuje Miastu rowery czwartej generacji. Pojawią się na łódzkich ulicach od 2 kwietnia.
1200 rowerów w 120 lokalizacjach. Pojazdy mają wbudowaną interaktywną blokadę. Oznacza to, że blokuje się automatycznie, zgodnie z funkcjonowaniem systemu. Co ważne, roweru nie trzeba zostawiać w stacji dokującej. Takowych nie będzie. Co więcej, oddawanie rowerów wzdłuż ulicy Piotrkowskiej będzie bezpłatne – mówi Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
W dodatkowych 30 lokalizacjach oddawanie roweru ma skosztować 15 złotych.
Model subskrypcyjny
Rowery – oprócz wbudowanego systemu blokującego dalszą jazdę – będą posiadały GPS, co ma umożliwić ich precyzyjniejsze monitorowanie. Tomasz Wojtkiewicz, prezes Grupy Nextbike, zwraca uwagę, że na tę chwilę w Łodzi w systemie jest zarejestrowanych 148 tysięcy użytkowników, którzy będą mogli dalej korzystać ze swoich kont – chodzi stricte o system Nextbike, który działał w latach 2016-2019.
Osoby już zarejestrowane będą mogły korzystać ze swoich dotychczasowych kont i korzystać z dostępnych na nich środków. Zmieniliśmy system rozliczania się. Będzie to model subskrypcyjny, bardzo popularny chociażby w taksówkach czy Internecie. Wystarczy pod swoje konto podpiąć kartę płatniczą. To wygodne rozwiązanie – dodaje.
Umowa na Łódzki Rower Publiczny z firmą Nextbike będzie obowiązywała do końca roku kalendarzowego – z opcją przedłużenia na kolejne 12 miesięcy.
W czwartek (7 marca) władze Łodzi będą składały pismo do urzędu marszałkowskiego o zintegrowanie miejskiego systemu z 14 stacjami wojewódzkiego roweru. A do piątku (8 marca) w mediach społecznościowych UMŁ można głosować na jeden z modeli 3 rowerów, które będą jeździły po mieście.