Łódzki Rower Publiczny – ponad 400 tys. wypożyczeń i przejechanych 800 tys. kilometrów
Według wiceprezydenta Łodzi Adama Pustelnika – miejsca, które cieszyły się największą liczbą wypożyczeń, wskazują dobrą alternatywę w poruszaniu się po mieście.
– To stacja Łódź Centrum, to Dworzec Łódź Fabryczna, to Stary Rynek, czyli ścisłe centrum naszego miasta. Jest to bardzo optymistyczne, ponieważ pokazuje doskonałe uzupełnienie polityki transportowej i sposobu poruszania się po łódzkim centrum. Na tym nam bardzo zależało – mówi wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.
Użytkownicy przejechali łącznie 800 tysięcy kilometrów, a rekordzista wypożyczył rower blisko 1150 razy. Jak twierdzi rzecznik Nextbike Marcin Sałański, zainteresowanie rowerem jest duże, co daje nadzieję na dalszą współpracę między miastem a operatorem systemu. – Statystyki pokazują nam, że ta nowa odsłona Łódzkiego Roweru Publicznego zyskuje z powrotem zaufanie. Ten rok był przede wszystkim projektem zaufania, żeby łodzianom znowu pokazać, że rower publiczny może zajmować ważne miejsce w strukturze transportu publicznego. Widać to też w takich statystykach, że ponad 50 procent użytkowników ten rower wypożycza co najmniej 5 razy w ciągu miesiąca. My jesteśmy w gotowości, żeby ten projekt kontynuować.
Czytaj także: Łódzki Rower Publiczny ponownie na „Fali”. ŁRP ma już 21 stacji
26 września ma się też odbyć spotkanie komisji transportu Radny Miejskiej w Łodzi wraz z Komisją Rozwoju Gospodarczego Sejmiku Województwa Łódzkiego, na którym będzie dyskusja o możliwości utworzenia projektu aglomeracyjnego.
Łódzki Rower Publiczny 3.0 rozpoczął działalność 2 kwietnia, a korzystać z niego będzie można do końca listopada.