• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
SŁUCHAJ NA ŻYWO
czwartek, 22 maja 2025
  • Zaloguj
Radio Łódź
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
Radio Łódź
LIVE
Brak wyników
View All Result
  • Jarosław Kosmatka
    Zobacz wszystkie artykuły
  • 2 sierpnia 2023 18.23
  • 3 sierpnia 2023 15.46

Kontrola NIK w UMŁ. Sprawdzane są reklamy

Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę w Urzędzie Miasta Łodzi. Pod lupę kontrolerzy wzięli umowy reklamowe w mieście.
Kontrola NIK w UMŁ
Udostępnij na FacebookuTwittnij

NIK kontroluje UMŁ. Tak przynajmniej wynika z oficjalnego dokumentu Najwyższej Izby Kontroli datowanego na 26 lipca 2023 roku. Udało nam się dotrzeć do dokumentu, który wskazuje na to, że kontrola trwa już jakiś czas.

Kontrola NIK w UMŁ

Kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli są w Urzędzie Miasta Łodzi już od tygodni. Wcześniej sprawdzali funkcjonowanie reklam w Poznaniu. Tam wyniki kontroli okazały się druzgoczące dla urzędników. Na ich podstawie zapadła decyzja o przeprowadzeniu podobnych kontroli doraźnych m.in. w Łodzi.

Kontrola prowadzona jest w Urzędzie Miasta Łodzi, a także w Zarządzie Dróg i Transportu. Na bazie tamtych ustaleń i doświadczeń zapadła decyzja o wpisaniu do Planu Pracy NIK na rok 2023 podobnej kontroli realizowanej w innych miastach. Obecnie czynności kontrolne prowadzone są w Łodzi, Gdański, Wrocławiu i Opolu.

Łukasz Pawelski, rzecznik NIK

Z naszych informacji wynika, że kontrolerzy dokonali już analizy większości dokumentów związanych z reklamami. Teraz są na etapie zadawania dodatkowych pytań, które wynikają ze znalezionych nieścisłości lub braków. Takie pytania zawiera dokument, do którego dotarliśmy. W pierwszym akapicie tekstu kierowanego do prezydent Hanny Zdanowskiej, Najwyższa Izba Kontroli informuje, że:

W związku z kontrolą (…) proszę o udzielenie do dnia 9 sierpnia 2023 roku pisemnych wyjaśnień w następujących sprawach.

Tutaj pada lista 10 pytań kierowanych do Urzędu Miasta Łodzi. Wszystkie dotyczą reklam i przepisów lokalnych, które warunkują umieszczanie reklam w łódzkiej przestrzeni publicznej.

10 pytań NIK do UMŁ w sprawie reklam

Pytanie nr 1

W pierwszym pytaniu Najwyższa Izba Kontroli wskazuje na drogę prawną jaką przeszedł Urząd Miasta Łodzi w uchwalaniu tzw. „kodeksu reklamowego”. Ten jest obecnie przedmiotem posiedzeń Trybunału Konstytucyjnego. Istnieje bowiem założenie, że może być sprzeczny z Konstytucją.

NIK kontroluje UMŁ i pyta więc, czy uchwalone zasady dotyczące umów reklamowych są stosowane w Łodzi i w jaki sposób Urząd Miasta Łodzi kontroluje prawidłowość wywieszania reklam. Najwyższa Izba Kontroli pyta też o to, o co często pytają społecznicy i mieszkańcy: czy przeprowadzane są kontrole, nakładane kary na właścicieli banerów i reklam, a jeśli nie, to dlaczego?

Pytanie nr 2

Kolejna kwestia, która interesuje kontrolerów NIK, dotyczy opieszałości prac urzędników łódzkiego magistratu. Najwyższa Izba Kontroli zauważa, że 7 marca 2018 roku w Łodzi rozpoczęto prace nad nowym „kodeksem reklamowym”. Kontrolerów interesuje tempo prowadzonych prac.

Proszę o wyjaśnienie, na jakim etapie są prace i dlaczego przez pięć lat nie został on [red. kodeks reklamowy] uchwalony.

Autor pisma wskazuje w dalszej części pytania, że jeżeli istnieją trudności, to prosi o ich wskazanie.

Pytanie nr 3

Najwyższa Izba Kontroli dopytuje w piśmie przesłanym do Urzędu Miasta Łodzi przede wszystkim o to, które z miejskich spółek i instytucji zależnych od Urzędu Miasta Łodzi „są odpowiedzialne za zarządzanie reklamą w przestrzeni publicznej, w jakim zakresie i na jakiej podstawie”.

NIK poprosiła o pełne zestawienie z podziałem na podmioty, przedmiotowy zakres odpowiedzialności – tu wskazano np. wiaty, przystanki, budynki komunalne – oraz podstawę prawną.

Pytanie nr 4

Urząd miasta dzieli się na wiele departamentów. Wśród nich jest również komórka odpowiedzialna za promocję i komunikację. Jest też Łódzkie Centrum Wydarzeń, a przez wiele lat funkcjonował menedżer ulicy Piotrkowskiej, który w sposób szczególny miał opiekować się tą przestrzenią. Jego zadaniem była m.in. dbałość o estetykę reprezentacyjnej ulicy miasta.

Kontroler pyta, dlaczego mimo to „(…) żadnej komórce organizacyjnej Urzędu [red. – Miasta Łodzi] nie przypisano zadania polegającego na zarządzaniu reklamą w przestrzeni miejskiej”.

Pytanie nr 5

Urzędnicy łódzkiego ratusza nie będą mogli przerzucić odpowiedzialności na jednostki podległe, ponieważ w pytaniu nr 5 Najwyższa Izba Kontroli prosi o wyjaśnienie kwestii nadzoru właścicielskiego miasta Łodzi. Czytamy:

W jaki sposób sprawowany jest nadzór Miasta nad reklamą w przestrzeni miejskiej skoro w Urzędzie nie powierzono nikomu scalenia rozproszonych kompetencji jednostek odpowiedzialnych za ład przestrzenny.

Tutaj też kontrolerzy od razu podpowiadają urzędnikom z Piotrkowskiej 104, że mają na myśli instytucje wymienione choćby w zestawieniu, które ma UMŁ przygotować w punkcie 3.

Pytanie nr 6

Podział kompetencji wielu urzędników magistratu w Łodzi pozostaje tajemnicą dla dziennikarzy, społeczników, a przede wszystkim mieszkańców. Wszystko wskazuje jednak, że tego podziału nie zna też Najwyższa Izba Kontroli, która pisze wprost:

Wobec opisanego wyżej rozproszenia kompetencji i braku jednej komórki odpowiedzialnej za zarządzanie reklamą, proszę o sporządzenie zestawienia obrazującego zadania poszczególnych komórek i stanowisk

Urząd Miasta Łodzi ma w szczególności odpowiedzieć na pytanie: ile osób w poszczególnych jednostkach UMŁ zajmuje się zagadnieniem reklamy i jakie są ich zakresy obowiązków. Najwyższa Izba Kontroli chce wiedzieć, jak wyglądają takie czynności jak:

  • weryfikacja legalności nośników,
  • weryfikacja sposobu wykorzystywania nieruchomości komunalnych,
  • obowiązki miejskiego konserwatora zabytków, architekta miasta,
  • opłaty wynikające z obowiązującej uchwały krajobrazowej,
  • nadzór nad realizacją zadań.

Pytanie nr 7

Najwyższa Izba Kontroli dopytuje też Urząd Miasta Łodzi, na jakiej podstawie zostały rozdzielone zadania związane z reklamą. Szczególnie kontrolerów interesuje powód, dla którego niektóre reklamy były powierzone takim jednostkom jak: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, Zarząd Lokali Miejskich czy Zarząd Dróg i Transportu.

Pytanie nr 8

NIK poprosiła też o przedstawienie dokumentów i analiz, na podstawie których Urząd Miasta Łodzi wprowadzał rozwiązania reklamowe w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim. Kontrolerzy dopytują, czy urzędnicy w ogóle występowali o takie opinie i analizy.

Pytanie nr 9

Przerost formy nad treścią – to zarzut płynący z przedostatniego pytania zawartego w piśmie NIK do UMŁ. Najwyższa Izba Kontroli zauważyła, że miejski kodeks reklamowy ustalał zarówno możliwe formy reklamowe, jak i ich lokalizację. Jednak kontrolerów martwi brak zapisów o treści możliwych reklam. Czy rozważono wprowadzenie uregulowań dotyczących treści reklam, ich zgodności z prawem, dobrymi obyczajami – dopytuje kontroler.

Najwyższa Izba Kontroli pyta też o to, czy w ogóle ktoś analizował możliwość usytuowania reklam w zależności od otoczenia, „np. miejsc kultu, pamięci lub  innych, których otoczenie wymaga zachowania należnego szacunku i powagi”.

Wartoprzeczytać

2025-05-22 | Muminki w Łodzi. Co znajdziemy na nowej wystawie Muzeum Kinematografii?

Muminki w Łodzi. Co znajdziemy na nowej wystawie Muzeum Kinematografii? [ZDJĘCIA]

22 maja 2025
EV Experience w Manufakturze Fot Sebastian Szwajkowski 19

EV Experience 2025 w Łodzi. Gratka dla pasjonatów elektromobilności [ZDJĘCIA]

22 maja 2025
Innowacyjne metody ortopedyczne w ICZMP. "Potrafimy leczyć w Polsce tak, jak na całym świecie"

Innowacyjne metody ortopedyczne w ICZMP. “Potrafimy leczyć w Polsce tak, jak na całym świecie”

22 maja 2025
Zapadająca się jezdnia na ulicy Bronisin. "Ta jezdnia jest nieutwardzona"

Zapadająca się jezdnia na ulicy Bronisin. “Ta jezdnia jest nieutwardzona”

22 maja 2025

Pytanie nr 10

Ostatnie pytanie dotyczy ekonomicznej strony wprowadzenia kodeksu reklamowego. Najwyższa Izba Kontroli dopytuje, czy UMŁ wprowadzenie kodeksu poprzedził analizą ekonomiczną projektowanych rozwiązań. Oczywiście, NIK prosi o odpowiednie dokumenty.

Kodeks reklamowy w Łodzi

W Łodzi teoretycznie obowiązują dwa dokumenty zwane „kodeksem reklamowym”. Pierwszy uchwalony w 2015 roku dotyczy rejonu ulicy Piotrkowskiej, a drugi został uchwalony w 2016 roku i dotyczy pozostałej części miasta.

Przepisy sprawdza Trybunał Konstytucyjny

Łódzki kodeks reklamowy jest sprawdzany przez Trybunał Konstytucyjny pod kątem zgodności z Konstytucją oraz Konwencją o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności. Precyzyjnie rzecz ujmując – to sprawdzana jest zgodność jednego z artykułów Ustawy, na mocy której w Łodzi utworzono ten „kodeks reklamowy”, czyli Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Droga prawna dokumentu rozpoczęła się przeszło 7 lat temu.

  • 9 grudnia 2015 roku – Rada Miejska w Łodzi uchwala, że zostaje utworzony „Park Kulturowy ulicy Piotrkowskiej”. Już w tej uchwale ustalono, jakie reklamy wolno w ogóle ustawiać czy wieszać w przestrzeni ulicy Piotrkowskiej, zarówno na kamienicach jak i bezpośrednio na ulicy.
  • 16 listopada 2016 roku – W Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego publikowana jest uchwała (XXXVII/966/16) Rady Miejskiej w Łodzi, dotycząca usytuowania reklam w mieście, czyli kodeks reklamowy.
  • 11 sierpnia 2017 roku – Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi po rozpatrzeniu wniosku ówczesnego wojewody łódzkiego Zbigniewa Raua, uchylił uchwałę. Wojewoda miał wątpliwości, a sąd je podtrzymał, że kodeks reklamowy uderza w przedsiębiorców.
  • 16 października 2017 roku – Rada Miejska w Łodzi odwołała się od decyzji Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
  • 13 grudnia 2017 roku – Rada Miejska w Łodzi przegłosowała zmianę uchwały krajobrazowej (LXII/1597/17) zmieniając termin dostosowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz szyldów do zasadi warunków w niej określonych.
  • Październik 2019 roku – NSA kieruje sprawę do ponownego rozpoznania przez WSA w Łodzi i jednocześnie kieruje ją do Trybunału Konstytucyjnego. NSA uważa, że trzeba sprawdzić zgodność dokumentu wyższego z Konstytucją i międzynarodowymi konwencjami.

Czynności kontrolne w Łodzi, według planu, potrwają do października. Termin ten może ulec zmianie i nie jest jednoznaczny z opublikowaniem wyników kontroli.

Łukasz Pawelski, rzecznik NIK

 

Zgodnie z decyzją Rady Miejskiej w Łodzi równocześnie z pracami prawnymi nad „kodeksem reklamowym”, którym zajmuje się Trybunał Konstytucyjny, powinny trwać prace nad zupełnie nowym dokumentem. 7 marca 2018 roku Rada Miejska w Łodzi zobowiązała Hannę Zdanowską, by przygotowała nowy projekt uchwały dotyczący ekspozycji reklam w mieście. Do dzisiaj (2 sierpnia 2023) nie pojawił się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi żaden nowy dokument, który można by przyjąć za choćby projekt takiego kodeksu.

Prezydent 19 kwietnia 2019 roku ogłosiła jednak konsultacje społeczne w sprawie nowego „Kodeksu krajobrazowego dla miasta Łodzi” czyli w uproszczeniu nowego „kodeksu reklamowego”. W BIP UMŁ zamieszczono odpowiednie ogłoszenie, w którym czytamy:

Konsultacje społeczne prowadzone będą w okresie od dnia 13 maja 2019 r. do dnia 27 maja 2019 r., do godz. 16:00

Raport z konsultacji społecznych

Urzędnicy wyliczyli, że w czasie konsultacji społecznych do Urzędu Miasta Łodzi wpłynęło 235 ankiet, z czego 174 papierowych, a 61 w formie elektronicznej internetowych. Dwie ankiety wypłynęły przed terminem konsultacji i nie zostały uwzględnione w raporcie. To wskazuje, że wypowiedziało się około 3% łodzian.

Wyniki ankiet mogą zaskakiwać. Zdecydowana większość tych, którzy wypowiedzieli się w sprawie uważa, że reklamy są w mieście potrzebne (81% głosów), urządzeń reklamowych powinno być więcej (54%), a w dodatku reklamy i urządzenia reklamowe uzupełniają estetykę miasta (67%). Zaledwie 7% ankietowanych uważało, że reklamy w ogóle powinny zniknąć z miasta.

W raporcie ze spotkań otwartych z mieszkańcami zawarte zostały również propozycje odnośnie do reklam w mieście. Mieszkańcy sami powiedzieli, gdzie i jakie reklamy widzieliby w Łodzi. Do tych propozycji dodano opinię prezydent Łodzi. Na tym działaniu na razie temat nowego „kodeksu reklamowego” został zawieszony. Obowiązuje więc kodeks uchwalony w latach 2015-2016.

Wysokie kary dla reklamodawców

Wprowadzony w Łodzi „kodeks reklamowy” zabronił wieszania banerów. Zakazano też umieszczania reklam na lawetach i przyczepkach oraz wyświetlania ich na ustawianych ekranach LED.

Od 1 stycznia 2018 roku na ulicach Łodzi mogły pojawiać się nowe reklamy tylko wtedy, gdy zapraszały do udziału w imprezie kulturalnej lub sportowej. Jednak nawet w tym wypadku wprowadzono ograniczenie. Takie reklamy mogły być prezentowane krótko przed samą imprezą.

Wprowadzono też okres przejściowy. Reklamy miały zniknąć z centrum miasta do końca 2019 roku, a w pozostałej części miasta – do końca roku 2021. Co więcej, wprowadzono kary za wywieszanie reklam niezgodnych z „kodeksem reklamowym”. I tak – kara miała składać się z dwóch części:

  • 100 złotych za każdy dzień ekspozycji takiej reklamy,
  • 8 złotych dziennej opłaty za każdy metr kwadratowy reklamy niezgodnej z „kodeksem reklamowym”.

Przykładowo, „bezprawna” ekspozycja reklamy o rozmiarach 5 na 10 metrów przez miesiąc w centrum Łodzi skutkowała karą co najmniej 15 tysięcy złotych. Te kwoty miały odstraszać każdego, kto nie dostosuje swoich reklam do założeń „kodeksu reklamowego”.

Tymczasem, na początku 2013 roku społecznicy, dziennikarze i sami mieszkańcy wytknęli urzędnikom łódzkiego magistratu, że łamią zasady, które sami wprowadzili. Chodziło o wywieszane w całym mieście reklamy zapowiadające obchody 600-lecia Łodzi. Barwne banery przeszkadzały i zdaniem wielu naruszały jednoznacznie „kodeks reklamowy” obowiązujący w Łodzi.

Urzędnicy wtedy nie chcieli komentować dziennikarzom, czy informowanie na jaskrawych banerach o święcie Łodzi jest zgodne z obowiązującymi lokalnie przepisami.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi: 2 sierpniaHanna ZdanowskaNajwyższa IzbaNIKTrybunał KonstytucyjnyUrząd Miasta ŁodziWiadomości Łódź
Poprzedni artykuł

Jan Kałusowski ze srebrem uniwersjady i rekordem Polski. Jakub Kraska zwycięski w sztafecie

Następny artykuł

Spotkanie parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej nt. Obywatelskiej Kontroli Wyborów

Następny artykuł
Spotkanie parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej nt. Obywatelskiej Kontroli Wyborów

Spotkanie parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej nt. Obywatelskiej Kontroli Wyborów

Szymon Hołownia spotkał się z mieszkańcami Łodzi

Szymon Hołownia spotkał się z mieszkańcami Łodzi

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Rada programowa
  • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
  • Kontakt

Do pobrania

  • Księga Znaku Radio Łódź
  • LOGO Radio Łódź [PDF]
  • Księga Znaku Radio Łódź Nad Wartą
  • LOGO Radio Łódź Nad Wartą [PDF]

Warto przeczytać

Marsz milczenia w Zduńskiej Woli. Setki osób uczciły pamięć 6-letniego Maksa [ZDJĘCIA]

Marsz milczenia w Zduńskiej Woli. Setki osób uczciły pamięć 6-letniego Maksa [ZDJĘCIA]

22 maja 2025
Co nowego na Uniwersytecie Łódzkim

Co nowego na Uniwersytecie Łódzkim? Porozmawiamy z prorektorem UŁ, Radosławem Olszewskim

22 maja 2025

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2024 Radio Łódź

Witaz ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się poniżej do swojego konta

Zapomniane hasło?

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address to reset your password.

Zaloguj

Dodaj nową listę

Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności

© 2012-2024 Radio Łódź

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności.
Przejdź do treści
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej