Chociaż modernizacja al. Śmigłego-Rydza na odcinku od ul. Przybyszewskiego do ul. Dąbrowskiego nadal trwa, to Zarząd Inwestycji Miejskich poszukuje wykonawcy przebudowy następnego odcinka alei Dąbrowskiego – Broniewskiego. Do tego poszukuje bez skutku, bo już drugi raz wycofało się z dokonanego wyboru. Najpierw spośród siedmiu oferentów, którzy stanęli do przetargu, urzędnicy wybrali firmę Strabag. Nie złożyła ona najniższej oferty, bo opiewała ona na kwotę ponad 83 mln zł, ale za to firma ta nie ma problemu z ukończeniem inwestycji w terminie, co akurat w Łodzi jest wyjątkiem.
Czytaj także: Trzeci odcinek Śmigłego-Rydza może zmodernizować ta sama firma, która przebudowała Krakowską
Wyboru Strabaga dokonano 8 marca i już 3 kwietnia się z niego wycofano. Przy drugim podejściu do rozstrzygnięcia przetargu wybór padł na Trakcję (76,4 mln zł), czyli firmę, która z opóźnieniem zakończyła modernizację ul. Północnej i pobliskiego pl. Wolności. Urzędnicy podjęli decyzję 5 maja i 27 maja się z niej wycofali.
Chociaż dyrekcja ZIM zapewniała przed ostatnimi wyborami samorządowymi, że tramwaje powrócą na odcinek al. Śmigłego-Rydza od ul. Dąbrowskiego do ul. Boniewskiego w 2026 r. , to jak na razie brak wykonawcy tej inwestycji, nie gwarantuje tego terminu.
Na którą firmę padnie za trzecim razem? Do wyboru jest jeszcze pięć firm w tym Balzola, która swoje prace wyceniła na 79,7 mln zł. Warto jednak przypomnieć, że firma ta wygrała przetarg na przebudowę ul. Franciszkańskiej, ale tylko na 23 dni.
Czytaj także: Franciszkańską przebuduje ta sama firma, która modernizuje Legionów
Urzędnicy ZIM uznali 4 marca ofertę Balzoli za najkorzystniejszą, ale już 27 maja wycofali się z decyzji o jej wyborze. Do tej pory nie wybrano kolejnego wykonawcy modernizacji ul. Franciszkańskiej na odcinku od. ul. Północnej do posesji nr 24.