Budowa tunelu średnicowego. Co dalej z kamienicami?
PKP PLK nie wyklucza wyburzenia budynków w złym i awaryjnym stanie na trasie tunelu pod Łodzią. Duża tarcza Katarzyna drążąca pod centrum miasta ma prawie półroczny przestój. Najpierw prace maszyny przerwało zawalenie części budynku przy al. 1 Maja 23, a następnie osunięcie gruntu numer dalej pod 1 Maja 21. Zapytaliśmy inwestora czy wyburzenia są brane pod uwagę.
Inwestor analizuje wszystkie możliwe rozwiązania w zakresie kamienic będących na trasie dwutorowego tunelu pod centrum Łodzi – mówi Rafał Wilgusiak z PKP PLK.
Wykonawca przygotowuje dodatkowe ekspertyzy dotyczące budynków w złym i awaryjnym stanie.
Dopiero wyniki przeprowadzonych ekspertyz pozwolą na podjęcie kolejnych kroków dotyczących kamienic – dodaje Wilgusiak
Tarcza ma wrócić do pracy w maju – oznaczałoby to prawie roczny przestój w drążeniu. Inwestycja ma połączyć pod ziemią dworce Łódź Fabryczną z Kaliską i Żabieńcem – planowany termin zakończenia budowy to wciąż połowa przyszłego roku, ale wykonawca zawnioskował o przesunięcie do końca czerwca 2027-ego.