Opony całoroczne z górnej półki – najwyższe możliwości za odpowiednią cenę
Jeżeli oczekujemy od opon wielosezonowych możliwie wysokich parametrów w każdym sezonie, to jedynym stosownym rozwiązaniem są modele klasy premium. Kosztują swoje, ale w zamian za to oferują najwyższą wszechstronność i najlepiej łączą osiągi w sezonie letnim oraz zimowym. Często największe zastrzeżenia budzą możliwości opon całorocznych w śnieżnych warunkach. Dlatego, jeżeli szczególnie zależy nam na bezpieczeństwie zimą, to warto sprawdzić model Michelin CrossClimate 2, który w niezależnych testach dominuje w konkurencjach przeprowadzanych na śniegu – można go znaleźć na https://www.sklepopon.com/model-opony/michelin-crossclimate-2.
Jeżeli jednak jesteśmy tym typem kierowcy, który oczekuje szczególnie wysokich parametrów w sezonie letnim, to dobrą opcją mogą być opony Pirelli Cinturato All Season SF3. Model zachowuje wysokie bezpieczeństwo zimą (na poziomie całorocznych opon premium), ale jego szczególnym atutem są osiągi w sezonie letnim – zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Trafionym wyborem klasy premium może być też model Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Ten model prezentuje znakomicie zrównoważone parametry letnie i zimowe, ale testy pokazują, że jest również w stanie osiągnąć najwyższe przebiegi.
Gdy cena odgrywa większą rolę, to można rozważyć model klasy średniej
Jeżeli cena opon klasy premium wykracza poza nasz budżet, to pozostaje szukać tańszej alternatywy – w klasie średniej również można znaleźć model godny uwagi. Oczywiście należy liczyć się z pewnymi ustępstwami. Nie są one jednak na tyle daleko idące, żeby utrudnić korzystanie z auta zgodnie z przeznaczeniem opon całorocznych. Dobrym przykładem jest Hankook Kinergy 4S2, który w testach zajmuje wysokie miejsca w sąsiedztwie opon premium. Wynika to z dobrze zrównoważonych parametrów całorocznych, obejmujących nie tylko bezpieczeństwo, ale również komfort jazdy i odporność na zużycie. Model może nieznacznie ustępować droższym oponom, ale jego cena sprawia, że często jest wskazywany jako szczególnie korzystny – można go zamówić pod adresem https://www.sklepopon.com/model-opony/hankook-kinergy-4s-2-h750.
Innym przykładem modelu całorocznego klasy średniej godnego uwagi, jest Kleber Quadraxer 3. Jego atutem są bardzo przekonujące możliwości zimowe, które zapewniają mu wysokie oceny w testach. Niższa cena wiąże się ze słabszymi osiągami w letnich warunkach w porównaniu do opon premium. Nie są to jednak rażące uchybienia – przy zachowaniu zrównoważonego i spokojnego stylu prowadzenia nie obniżają znacząco bezpieczeństwa. W klasie średniej warto wspomnieć także o oponach Kumho Solus 4S HA32+. Ten model przeplata dobre i zadowalające parametry, ale osiąga przy tym stosunkowo wysokie przebiegi.
Co wybrać, jeżeli ma być jak najtaniej?
W niektórych przypadkach cena opon jest na tyle istotna, że to właśnie ona stanowi kluczowy czynnik podczas wyboru. Kupując wyjątkowo tanie opony całoroczne, należy mieć na uwadze, że są one przystosowane do szczególnie spokojnej i ostrożnej jazdy – zwłaszcza w mokrych warunkach drogowych. Czasem jednak do przysłowiowej „jazdy wokół komina” nie trzeba niczego więcej. W tej kategorii można wyróżnić model Austone All Season Fixclime SP-401. To propozycja, która oferuje wystarczające parametry jezdne, i nie jest przy tym szczególnie głośna.
Wśród tanich opon całorocznych warto wymienić także model Goodride All Season Elite Z-401. On również zyskuje wiele pozytywnych opinii mówiących o parametrach wystarczających do spokojnej i bezpiecznej jazdy przez cały rok. Jednocześnie jego cena pozostaje wyjątkowo niska.