Tania reklama to precyzyjna reklama
Przekaz kierowany za pośrednictwem telewizji, radia czy ulicznych banerów dociera do wszystkich. Tym samym reklamodawca ponosi koszt prezentacji swojej oferty dużemu gronu osób niezainteresowanych pokazywanymi im produktami i usługami.
Z tym problemem nie muszą mierzyć się podmioty z branży e-commerce. Narzędzia służące do promocji marek i ich ofert w internecie dają przedsiębiorcom możliwości niedostępne w innych typach mediów. Targetowanie, czyli precyzyjne określanie docelowej grupy klientów, pozwala dotrzeć tylko do osób skłonnych rozważyć propozycję.
Metody i kryteria określania docelowej grupy klientów
Teoria to jedno a praktyka drugie. Jak określić swój target? Czasem wystarczy własna wiedza. Dla przykładu osoby handlujące akcesoriami wędkarskimi są w stanie założyć, że ich grupa docelowa to mężczyźni w średnim i starszym wieku. Co więcej, mają dochody wystarczające do finansowania swojego nietaniego hobby.
Wiele osób oferuje jednak bardziej uniwersalne towary i usługi. Jak choćby przewidzieć, kogo interesuje catering dietetyczny z dostawą do domu? Nie obejdzie się bez zastosowania narzędzi takich jak Google Analytics. Służy ono do monitorowania ruchu na stronach internetowych. Dzięki niemu można poznać:
- płeć osób wchodzących na witrynę;
- ich wiek;
- miejsce zamieszkania;
- zainteresowania.
Tak szczegółowe dane są łączone na podstawie dotychczasowej aktywności w sieci. Do tego właśnie służą pliki cookies. W ścisłym sensie sprzedawca dzięki nim pozna procentowy rozkład płci i wieku potencjalnych klientów oraz ogólne informacje na temat lokalizacji. Innymi słowy, dowie się, czy target to głównie osoby z małych miejscowości, większych ośrodków, czy największych metropolii.
Social media jako nośnik reklamy e-biznesu
W taniej promocji firmy pomogą też media społecznościowe. Tendencja od lat się nie zmienia i znacznie więcej osób korzysta z tego typu platform, niż ich unika. W związku z tym serwisy takie jak Facebook, Instagram, TikTok, a nawet LinkedIn są doskonałymi łącznikami między firmami a klientami.
Sposoby promocji w mediach społecznościowych
Portale społecznościowe, tak jak Google, dają dostęp do narzędzi umożliwiających targetowanie klientów. Przedsiębiorcy mogą z nich korzystać za pośrednictwem firmowego profilu, np. Meta Business Suite. Oficjalne konto to także najlepsze miejsce do rozmów z klientami i wpływania na ich opinie o marce.
Poza tworzeniem i prezentacją reklam (postów sponsorowanych, karuzel itp.) profil firmy warto wykorzystać do śledzenia komentarzy użytkowników. Odpowiadanie na nie wzbudzi w nich przeświadczenie, że ich zdanie naprawdę się liczy. Właśnie dlatego należy również reagować na negatywne komentarze.
Kolejny sposób na tanią promocję polega na zaangażowaniu klientów. Dużą szansę na wzbudzenie zainteresowania dają promocje. Drobny prezent, np. drugi produkt za darmo, może sprawić, że osoby, które polubiły profil, jeszcze chętniej będą na niego zaglądać. Ten sam efekt da się osiągnąć dzięki konkursom z nagrodami.
Bez Allegro ani rusz
Widoczność w internecie pozwala się dobrze wypromować. Z tego powodu sprzedawców nie powinno zabraknąć na największej platformie handlowej w Polsce. Wystawiane na niej produkty zobaczy wiele osób, które w inny sposób nie dowiedziałyby się o istnieniu firmy, która oferuje je także na Allegro.
Dodatkową zaletą korzystania z tego serwisu jest widoczność produktów w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu dowiedzą się o nich internauci wpisujący konkretne frazy do wyszukiwarki. Ta kwestia nabiera szczególnego znaczenia w przypadku firm, których witryny znajdują się nisko w wynikach wyszukiwania.
W parze z lepszą widocznością mogą pójść dodatkowe udogodnienia. Otrzymują je klienci Sky-Shop. Oprócz stworzenia lub przeniesienia strony swojej firmy korzystają oni z dropshippingu, czyli opcji wysyłki towarów bezpośrednio z hurtowni. Warto zajrzeć na stronę WWW https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-na-allegro/ i poznać pozostałe korzyści, jakie daje abonament w Sky-Shop.
Widoczność na innych platformach typu marketplace
Kolejną formą taniej promocji jest obecność na przynajmniej kilku innych popularnych portalach. Porównywarki cen, portale aukcyjne i inne platformy sprzedaży powiększą grono klientów o osoby, które nie korzystają z Allegro albo kupują w wielu różnych miejscach.
Co ważne, ręczne dodawanie produktów w takich serwisach nie jest konieczne. Za niewielkie pieniądze można to zrobić wraz ze Sky-Shop. W wielu planach abonamentowych platforma daje dostęp do handlu na Ceneo, Morele Marketplace, OLX i Empik Place.
Targetowanie i omnichannel kluczami do finansowego sukcesu
Określenie grupy docelowej i obecność na wielu portalach sprzedażowych przybliżają do osiągnięcia upragnionych zysków. Co najważniejsze, nie trzeba wydawać majątku, żeby zrealizować oba zamierzenia.
O tym, jak tania może być promocja firmy, przekonuje również Sky-Shop. Dołączenie do grona klientów tej platformy zapewnia widoczność w internecie w ramach abonamentów na każdą kieszeń. Nie warto więc czekać. Najlepiej już dziś zacząć wdrażać działania marketingowe, zarówno na własną rękę, jak i z pomocą serwisu.