• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
SŁUCHAJ NA ŻYWO
sobota, 31 maja 2025
  • Zaloguj
Radio Łódź
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
Radio Łódź
LIVE
Brak wyników
View All Result
  • 27 września 2023 03.43

Jak wspólnie z Funkymedia wykorzystać Micro Moments w promocji Twojej firmy?

Jak wspólnie z Funkymedia wykorzystać Micro Moments w promocji Twojej firmy?

Adobe Stock

Rewolucja mobilna spowodowała zmianę reguł gry na całym marketingowym rynku. Dotyczy to nie tylko projektowania stron internetowych, ale przede wszystkim doświadczeń. Klient ze smartfonem w ręce oczekuje zwykle natychmiastowych efektów. Jeśli Twoja firma może mu w tym pomóc - wygrasz bitwę z konkurencją. W dodatku - wydasz zdecydowanie mniej pieniędzy, niż gdybyś chciał postawić na np. płatne formy reklamowe w Social Media. Micro Moments, jako termin wymyślony przez Google, odnosi się głównie do promocji w ich narzędziach, ale pozwala także wdrożyć określone działania także na poziomie strategicznym w firmie. Zdecydowanie warto się z tym konceptem zapoznać.

Wyobraź sobie, że jesteś sam, w środowisku którego nie znasz. Musisz wykonać jakąś czynność, ale nie wiesz jak. Wyciągasz z kieszeni smartfon, zaczynasz wstukiwać w wyszukiwarce jakieś zapytanie. Najprawdopodobniej ta sytuacja i treść tego, co chciałeś napisać, to właśnie Micro Moment.

Krótki czas decyzji

Google, jako firma, która posiada najwięcej danych użytkowników na świecie, przeprowadza stale badanie tego, w jaki sposób konsumenci podejmują decyzje. W 2015 roku analitycy firmy stwierdzili, że wśród miliardów zapytań użytkowników da się wyraźnie zauważyć 4 grupy podobnych do siebie kontekstów sytuacyjnych. Nazwano je Micro Moments. Oznaczają one zwykle te chwile, kiedy klient oczekuje bardzo precyzyjnej i jednoznacznej odpowiedzi związanej z aktualną potrzebą.

Przykładowo, wyobraźmy sobie, że jakaś osoba po raz pierwszy trafiła do danego miasta. Jest głodna i chciałaby jak najszybciej zjeść obiad. Jej wyszukiwanie w sieci lub w Mapach Google nie będzie więc dotyczyło wszystkich restauracji w mieście, ani historii każdej z nich, taka osoba nie będzie też studiowała cen, zawartości menu, rodzaju serwowanych dań – będzie za to wdzięczna za wskazówkę, gdzie znajduje się najbliższy otwarty punkt gastronomiczny. Takie zapytanie to właśnie Micro Moment.

Podobnych potrzeb mogą być setki. Google podzieliło Micro Moments na 4 grupy:

  • I-want-to-go: dotyczące miejsc w okolicy użytkownika, trasy dojazdu lub np. najlepszych atrakcji czy punktów w danym mieście;
  • I-want-to-do: związane z wykonaniem jakiejś czynności, przepisem na coś, poradami i wskazówkami;
  • I-want-to-know: obsługujące proste pytania dotyczące definicji, cen, tłumaczenia, etc.;
  • I-want-to-buy: powiązane z kupowaniem, cenami, promocjami, itd.

Jak nietrudno się domyślić, pomoc w realizacji Micro Moments jest premiowana. W kontekście SEO oznacza to m.in. możliwość szybkiego wskoczenia na pierwszą stronę SERP (wyników wyszukiwania) i to nawet powyżej miejsc, zajmowanych przez konkurencję.

Wyprzedzić wszystkich

Spójrz na przykład. Micro Moment z rodziny I-want-to-know, pytanie o czas gotowania jajek. Ponad wynikami wyszukiwania ukazał się fragment wpisu na ten temat, opublikowany na stronie producenta majonezu. Większość użytkowników kliknie w zajawkę tego artykułu. Po przejściu na stronę marki, możliwe że będą szukać na niej przepisów, produktów, itd. Przypomną sobie także o jej istnieniu. Wszystko to zostało osiągnięte niewielkim kosztem, firma po prostu wykorzystała wiedzę na temat tego, czego szukają internauci i znalazła sposób, by powiązać to ze swoją ofertą. Ty też masz taką wiedzę i też mógłbyś spróbować wykorzystać Micro Moments.

Wiedza to najcenniejszy produkt

W tworzeniu treści dobrze jest sprawdzić, z jakimi problemami mierzą się klienci. Dla pracowników firmy pewne kwestie z czasem stają się banalne i nabierają przekonania, że ich odbiorcy dysponują takim samym zasobem informacji. Takie zjawisko psychologia określa klątwą wiedzy. W konsekwencji więc firma albo powstrzymuje się całkowicie od publikowania (“moi klienci to wiedzą”) albo komunikuje wyłącznie treści eksperckie.

Dobra agencja Digital Marketingu, np. taka jak Funkymedia, zawsze uwzględnia Micro Moments w swoich projektach. Już na pierwszym etapie współpracy audytujemy to, jak wygląda reprezentacja Twojej marki w usługach Google – nie tylko w wyszukiwarce, ale także na Mapach, w Wizytówce, itd. Następnie, przy ustalaniu fraz kluczowych do działań SEO, weryfikujemy też to, z jakich fraz pozyskujesz najwięcej ruchSEO powiedzą nam także, jakie działania i z jakim skutkiem podejmuje Twoja konkurencja. To pozwala nam ustalić, co jest naprawdę ważne dla Twoich klientów i tworzyć treści, które dadzą im możliwie dużo wartości. Dzięki temu, wspólnie tworzymy treści, które zdecydowanie poprawią nie tylko Twoje SEO, ale także podniosą konwersję, dzięki lepszemu dopasowaniu materiałów do potrzeb i wątpliwości klientów.

Strategia dostępności

Badania Google mówią, że 90% klientów szukających ofert na smartfonie nie myśli o zakupie konkretnej marki. Z kolei ok. 30% użytkowników chcących kupić produkt od precyzyjnie wybranego dostawcy potrafi kupić w innym miejscu, jeśli znajdzie tam bardziej dopasowane do swojej sytuacji informacje. Wynika z tego, że dzisiejszy model zakupowy przypomina trochę dewizę kto pierwszy, ten lepszy.

Mając wiedzę o tym, czego szukają Twoi klienci, musisz po prostu im to dać. Staraj się być przy tym precyzyjny i dzielić treść na takie kawałki, jakie odpowiadają zakresowi pytań.  Nie każ im się domyślać, ani szukać. Niech docelowa treść odpowie na ich problem i od razu zasugeruje im drogę do zakupu lub kontaktu z handlowcem.

Przykładowo, jeśli prowadzisz pizzerię i chcesz odpowiedzieć na Micro Moment “najlepsza pizzeria w Wałbrzychu”, to zadbaj o opinie od klientów na Google Maps (po prostu przypominaj o tym zadowolonym gościom), stwórz też artykuł na blogu, prezentujący Twoje osiągnięcia i tytuły, które uzasadniają, że to właśnie Twój lokal warto odwiedzić i nie zapomnij umieścić tam przycisku do zamówień lub rezerwacji stolika. Jeśli sprzedajesz bardziej skomplikowane produkty, wymagające np. montażu lub konserwacji, warto rozważyć nakręcenie krótkich filmów lub stworzenie instrukcji “how to” w PDF, do obsługi Micro Momentu I-want-to-do. Kluczowe będzie w tym wypadku jednak to, aby dany materiał opisywał tylko jedną technologię, markę lub sposób, tak aby klient nie musiał go w żaden sposób “przewijać”. Jeden z najważniejszych Micro Momentów, czyli I-want-to-buy to idealny pretekst do wykorzystania Twoich strategii upsell- czy cross-sellingowych. Klienci często szukają w Internecie podpowiedzi, jak kupować taniej, co się najbardziej opłaca. To idealna przestrzeń do stworzenia treści, które opiszą korzyści z kupowania Twojego produktu czy kupowania u Ciebie. Nie musisz być najtańszy – ale być może dzięki niższemu kosztowi eksploatacji, niższemu poborowi energii, udzielanemu rabatowi na akcesoria, bezpłatnej wysyłce, etc. w krótkiej lub długiej perspektywie opłaca się kupić właśnie u Ciebie. Musisz pomóc klientowi to policzyć, zrozumieć i zapamiętać Twoją przewagę konkurencyjną w tym zakresie – czyli stworzyć odpowiednio sformatowany tekst, który wyszukiwarka pokocha. Chętnie wesprzemy Cię w tym i podobnych projektach.

Szybkość i dokładne dopasowanie reakcji na żądanie potencjalnego klienta to obecnie jedna z najbardziej skutecznych strategii rywalizowania na rynku. Daje znacznie więcej wartości klientowi, jest mniej wyniszczająca dla firmy niż typowa konkurencja cenowa, pozwala także wchodzić w szczere, partnerskie relacje ze środowiskiem użytkowników, trochę w duchu filozofii Design Thinking. To idealny moment, by zacząć u Ciebie realizować strategię Micro Moment(s)!

Wartoprzeczytać

Z jakiego tworzywa wybrać meble do ogrodu? Poradnik

Z jakiego tworzywa wybrać meble do ogrodu? Poradnik

30 maja 2025
Czy warto iść na studia?

Czy warto iść na studia?

29 maja 2025
Kredyt czy pożyczka – którą opcję warto wybrać?

Kredyt czy pożyczka – którą opcję warto wybrać?

28 maja 2025
Taras marzeń: jakie meble wybrać, by stworzyć idealne miejsce relaksu?

Taras marzeń: jakie meble wybrać, by stworzyć idealne miejsce relaksu?

27 maja 2025
Tagi: artykuł sponsorowany
Poprzedni artykuł

Zatrzymanie ruchu tramwajowego na ulicy Kopernika przez niemal 2 godziny. Interwencja straży pożarnej

Następny artykuł

Pogoda na środę (27 września). Sporo słońca i do 26 stopni Celsjusza

Następny artykuł
pogoda na środę

Pogoda na środę (27 września). Sporo słońca i do 26 stopni Celsjusza

Wojna na Ukrainie. 604. dzień rosyjskiej inwazji

Wojna na Ukrainie. 581. dzień rosyjskiej inwazji

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Rada programowa
  • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
  • Kontakt

Do pobrania

  • Księga Znaku Radio Łódź
  • LOGO Radio Łódź [PDF]
  • Księga Znaku Radio Łódź Nad Wartą
  • LOGO Radio Łódź Nad Wartą [PDF]

Warto przeczytać

Koncert Małej Armii Janosika w Sieradzu. Utrudnienia w ruchu

Koncert Małej Armii Janosika w Sieradzu. Utrudnienia w ruchu

30 maja 2025
Unia Skierniewice/ŁKS Łódź

ŁKS i Unia z licencjami na nowy sezon

30 maja 2025

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2024 Radio Łódź

Witaz ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się poniżej do swojego konta

Zapomniane hasło?

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address to reset your password.

Zaloguj

Dodaj nową listę

Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności

© 2012-2024 Radio Łódź

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności.
Przejdź do treści
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej