Tunel pod Łodzią i co jeszcze?
Największą inwestycją jest trwająca w Łodzi budowa tunelu średnicowego, który połączy dworzec Łódź Fabryczna z Kaliską i Żabieńcem.
Poza tym w Andrespolu wybudowano nowy tunel pod torami kolejowymi. O podobne rozwiązanie w Pabianicach, na ulicy Lutomierskiej, zabiegają mieszkańcy, ale planowana jest tylko modernizacja przejazdu.
Na przejeździe kolejowo-drogowym na ulicy Lutomierskiej w Pabianicach zaplanowaliśmy zamontowanie nowoczesnej, samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, nowe rogatki, nowe sygnalizatory oraz system monitoringu. Co istotne, prace modernizacyjne nie wpłyną na bieżący ruch pociągów ani pojazdów – mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Prace powinny zacząć się w tym roku i zakończyć w połowie przyszłego.
Z ubiegłorocznych inwestycji Rafał Wilgusiak wymienia też nowe przystanki kolejowe: Łódź Zarzew, Głowno Północne i Stare Grudze oraz modernizację 10 przystanków na trasie między Łodzią i Częstochową.