Plac budowy, czyli dworzec w Rokicinach, został już przekazany wykonawcy prac
Dworzec w Rokicinach jest jednym z obiektów dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Budynek, który ma 177 lat doczeka się kompleksowej modernizacji. Plac budowy został już przekazany wykonawcy prac. Planowany ich koszt to 12,13 mln zł.
Dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Po przebudowie dworzec ma być dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oprócz likwidacji barier architektonicznych, wykonawca ma również wytyczyć ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, wprowadzić oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz zastosować kontrastową kolorystykę wnętrz. Co więcej, chodniki w pobliżu dworca mają zostać wyprofilowane w taki sposób by ułatwić dostęp do budynku osobom niepełnosprawnym.
Modernizacja ma się zakończyć w drugiej połowie 2024 r.
Budynek wybudowany w klasycystycznym stylu, jest jednym z najstarszych dworców w Polsce. Jego elewacja odzyska beżowy kolor i odtworzone zostaną detale architektoniczne.
– Elewacja pochodzącego z 1846 roku dworca, jednego z najstarszych w Polsce, odzyska swój historyczny wygląd, odtworzeniu oraz konserwacji zostaną poddane detale architektoniczne. Wnętrze budynku będzie prezentować się nowocześnie. Hol będzie wyposażony w ławki, elektroniczne, tablice, przyjazdów i odjazdów pociągów oraz gabloty informacyjne. We wnętrzach dworca zdecydowano się na zachowanie oryginalnych pieców kaflowych oraz zdobionych drzwiczek rewizyjnych – mówi Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP S.A.
Posłuchaj:
Dworzec w Rokicinach zyska również iluminację, która podświetli bryłę budynku. Co ciekawe, we wnętrzu dworca zachowane zostaną oryginalne piece kaflowe, które poddane mają zostać renowacji. Poza tym wnętrze dworca, a dokładnie ściany holu, mają zostać wykończone płytą imitującą drewno. Hol ma być wyposażony w ławki, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów, a także w gabloty informacyjne. Oczywiście nie zabraknie w nim również biletomatów.
Dworzec w Rokicinach ma zostać zmodernizowany do drugiej połowy 2024 roku.