Na czym polega drugi etap rekrutacji?
Drugi etap rekrutacji to najczęściej rozszerzona rozmowa kwalifikacyjna, prowadzona zazwyczaj przez przedstawiciela działu HR lub pracownika na stanowisku kierowniczym. W ramach tego procesu rekruterzy mogą m.in. zadawać bardziej szczegółowe pytania dotyczące doświadczenia zawodowego, umiejętności i motywacji kandydata. Dokładny przebieg rozmowy, podobnie jak całej rekrutacji, może się różnić w zależności od firmy i jej potrzeb. W niektórych przedsiębiorstwach może być to zwykła rozmowa, natomiast w innych – zaawansowane testy lub zadania. W ramach przygotowania warto wcześniej dopytać rekrutera, jak wyglądają kolejne etapy.
Podczas drugiego etapu kandydat może mieć również szansę na spotkanie z zespołem, z którym będzie pracować. Takie spotkanie może służyć nie tylko lepszemu poznaniu się, lecz także ocenie dopasowania do grupy czy uzyskaniu dodatkowych informacji na temat kultury organizacyjnej. Aby poznać rzetelną wiedzę temat przebiegu rekrutacji, warto zapoznać się z wiedzą od profesjonalnej agencji zajmującej się procesami HR: https://www.hrk.pl/rekrutacja/.
Drugi etap rekrutacji – wszystko, co musisz wiedzieć
Przed drugim etapem rekrutacji warto jeszcze raz przeanalizować wszystkie informacje zebrane na pierwszej turze, włączając w to ogłoszenie o pracę, notatki z rozmowy i wrażenia związane z firmą oraz jej kulturą organizacyjną. Dzięki temu można lepiej zrozumieć oczekiwania przedsiębiorstwa wobec kandydata, co z kolei pozwala odpowiednio przygotować się do dalszej części procesu.
Podczas drugiego etapu rekrutacji można spodziewać się bardziej szczegółowych pytań dotyczących specyfiki stanowiska, zakresu obowiązków czy umiejętności niezbędnych do ich wykonywania. Warto dobrze przygotować się pod tym kątem, np. zbierając przykłady z wcześniejszych rozdziałów kariery, które udowadniają odpowiednie dostosowanie do danego stanowiska. W ramach drugiego etapu można spodziewać się także praktycznych zadań lub testów mających na celu ocenę umiejętności – zwłaszcza w branżach technicznych.
Więcej informacji na temat tego, jak przygotować się do drugiego etapu rekrutacji, znajdziesz w artykule od HRK: https://www.hrk.pl/know-how/artykuly/poradnik-drugi-etap-rozmowy-kwalifikacyjnej-jak-sie-do-niego-przygotowac/.
Drugi etap rekrutacji a pytania do rekrutera
Co istotne, drugi etap rekrutacji to doskonały moment, aby zadać kilka pytań rekruterowi. W ten sposób można nie tylko dowiedzieć się więcej o firmie i samym stanowisku, lecz także pokazać swoje zaangażowanie i zainteresowanie ofertą. O co warto zapytać? Najważniejsze zagadnienia to przede wszystkim codziennie funkcjonowanie firmy, system pracy, dostępne benefity, wykorzystywane technologie i szczegółowy zakres obowiązków. Zdobycie tego typu informacji na odpowiednio wczesnym etapie pozwoli uniknąć potencjalnych nieporozumień i ewentualnego niezadowolenia z pracy w przyszłości.