Chcieli wyłudzić pieniądze metodą “na pracownika banku”
Do komendy Powiatowej Policji w Zduńskiej Woli dotarł kolejny sygnał o próbie oszustwa. Tym razem metodą „na pracownika banku”. Do 31-letniej zduńskowolanki zadzwoniła osoba podająca się za pracownika jednego z banków, informując o rzekomej próbie włamania na konto.
– Na szczęście, zduńskowolanka nie uległa presji, nie zalogowała się na konto, nie podała też żadnych swoich danych, tylko rozłączyła rozmowę i poszła do swojego banku upewnić się, czy wszystko z jej kontem jest w porządku – mówi rzeczniczka zduńskowolskiej policji Katarzyna Biniaszczyk.
Podejrzewając oszustwo, kobieta powiadomiła swój bank oraz policję.
– Apelujemy do państwa o ostrożność. Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, przelania pieniędzy na inne konta, ani tym bardziej nie proszą o kody autoryzacyjne czy kody BLIK – dodaje Biniaszczyk.
Banki prowadzą ciągły monitoring cyberprzestrzeni. Blokują podejrzane adresy i domeny sieciowe, dlatego hakerzy, coraz częściej, zamiast atakować dobrze zabezpieczone banki, wolą skierować swoje działania na nieświadome osoby.
Czytaj także: Studenci Politechniki Łódzkiej zaprezentowali projekty związane ze sztuczną inteligencją