Burzliwe konsultacje społeczne wokół przejazdów kolejowych na Widzewie
Rozmowy są burzliwe i dotyczą bezpiecznych przejazdów kolejowych na Widzewie: czyli budowy wiaduktu przy Malowniczej od Rokicińskiej do Autostrady i tunelu będącego przedłużeniem Hetmańskiej do Frezjowej. A problemy z dostaniem się gdziekolwiek przez obecne skrzyżowania torów przy Malowniczej czy transmisyjnej są ogromne, o czym mówi nam pan Jerzy mieszkający przy ulicy Rataja:
Często jest tak, że na przejeździe na malowniczej rano trzeba stać czasami 40, 45 minut, że nawet warto jechać zawrócić, jechać do Gajcego, Taborową lub z powrotem do Rataja i włączyć się w Gajcego i przejechać przez przejazdy w Andrespolu na Gajcego, gdzie idzie szybciej. Jakoś tam jest dynamiczniej i szybciej te szlabany się podnoszą. Tutaj nieraz tak jest, że nawet do 7 minut stoi się i czeka. I nie ma pociągu – tłumaczy.
Koszt budowy tunelu przy Hetmańskiej i wiaduktu przy Malowniczej to ponad sto milionów złotych. Miasto obecnie stara się o dofinansowanie na ten cel – komentuje Sylwia Jaśkiewicz z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Spotkanie w bibliotece przy Ketlinga 21 ma potrwać do osiemnastej – na miejscu są projektanci, przedstawiciele miasta, z którymi można porozmawiać o proponowanych rozwiązaniach.
A same konsultacje dotyczące budowy nowych przejazdów przy Malowniczej i Hetmańskiej trwają do końca stycznia – więcej informacji można znaleźć na uml.lodz.pl/konsultacje.