Budowa tunelu średnicowego pod Sienkiewicza. W kanale pod ulicą znalazł się… beton
Podczas pierwszego dnia prac, przez które zamknięta jest ulica Sienkiewicza pomiędzy Traugutta i Narutowicza zamiast pojazdów dowożących beton można zobaczyć… specjalistyczne pojazdy Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.
Jak mówi Miłosz Wika, rzecznik łódzkiego ZWiK-u, mieszkańcy okolic Filharmonii i Łódzkiego Domu Kultury nie muszą obawiać się ograniczeń działania instalacji kanalizacyjnej, ponieważ udało się udrożnić zablokowany wcześniej kanał ściekowy.
To jest zwykły kanał ściekowy, prawdopodobnie kamionkowy. Mamy specjalne samochody, które wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem czyszczą takie kanały. Ten beton nie jest zastygły, więc samochody ciśnieniowe są w stanie wymyć, wyczyścić te kanały – wyjaśnia rzecznik.

Masa stabilizująca mogła dostać się do podziemnej instalacji kanalizacyjnej przez niezaczopowany otwór rury ze starej sieci kanalizacyjnej. Za operację czyszczenia zapłacić ma inwestor budujący podziemną komorę przy Dworcu Łódź Fabryczna.
Niestety przez pięć ostatnich godzin, zarówno PKP PLK budująca komorę tunelu średnicowego, jak i CPK odpowiedzialna za komorę dla KDP nie przyznają się do zalania kanału ściekowego masą stabilizującą grunt, twierdząc, że to druga spółka jest odpowiedzialna za beton w rurach ściekowych.
Komentowane 1
pracując na tunelach w Europie znajomi opowiadali ze pompując masę stabilazujaca zalali piwnice w kilku domach pompa pod ciśnienie pompowała tak długo aż wypełniła wszystkie puste przestrzenie i ciśnienie wzrosło stwierdzonoze wypełniono wszystkie puste przestrzenie na budowie po paru dniach mieszkańcy ztwierdzili ze nie mogą zeiść do piwnic byl alarm i sprzątanie na koszt firmy tych piwnic a tutaj tylko ilosc dostarczonej masy może wskazywać kto winny