Zaczyna się budowa wielopoziomowego parkingu przy Tuwima 12
Pierwsza budowa przy al. Kościuszki 42
Budowa pierwszego, wielopoziomowego parkingu w Łodzi rozpoczęła się przy al. Kościuszki 42. To właśnie tu wykonawca rozpoczął prace w sierpniu. Przypomnijmy, że zgodnie z pierwszymi zapowiedziami łódzkiego magistratu w 2015 r., budowa wielopoziomowego parkingu w centrum Łodzi miała się rozpocząć w 2016 r. Wówczas planowano. że obiekt powstanie na działce przy ul. Nawrot 3/5. Jednak analizy zamówione przez łódzkich urzędników w 2015 r., wykazały, że wielopoziomowe parkingi wybudowane w partnerstwie publiczno-prywatnym nie są inwestycją opłacalną dla Łodzi.
Mimo to w sierpniu 2022 r. rozpoczęła się budowa pierwszego, wielopoziomowego parkingu w Łodzi. Najpierw przy al. Kościuszki 42 wykonano wyburzenia, a w połowie sierpnia tego roku do budowanego parkingu kubaturowego miało zostać doprowadzone przyłącze wodociągowe. W kolejnych miesiącach rozpoczęto wyburzenia pod drugi i trzeci wielopoziomowy parking, które powstają przy ul. Wschodniej na posesjach nr 62/64 i 67. Parking przy ul. Wschodniej 62/64 ma mieć 263 miejsc postojowych, a obiekt przy Wschodniej 67 ma pomieścić 218 aut. Do tego obiekt przy al. Kościuszki 42 będzie miał 292 miejsca parkingowe. Łącznie cztery parkingi wielopoziomowe mają zapewnić 900 miejsc postojowych w centrum Łodzi.
Parking dostępny od 2025 r.
Pierwszy parking ma być gotowy w 2025.
– Parkingi wielopoziomowe budowane są w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. W tej formule prywatny partner miasta działając w charakterze inwestora projektuje, buduje i odpowiada za eksploatację przez cały okres trwania umowy – dodaje Małgorzata Loeffler.
Zgodnie z umową prywatny partner miasta przez 29 lat będzie zarządzał tymi obiektami i ma on pobierać opłaty parkingowe. Po 29 latach parkingi przejdą na rzecz miasta.
Komentowane 4
Kto jest wykonawcą parkingu na Tuwima? Głupki zamknęli wejście do kamienicy od strony Tuwima.
Psychicznie upośledzony to projektował? Jak w centrum miasta w godzinach szczytu tam wjechać czy wyjechać? Tam nie da się zrobić osobnego pasa. Hełopy.
Wszystko ok. Tylko dlaczego tyle czasu to zajmuje i ten prywatny partner do kompanii. ? Kto to i po co .? Już jeden prywatny partner miojego miasta skasował 200 zł ode mnie za minutę postoju.
Patrnerstwo publiczne-prywatne polega na tym, że podmiot prywatny wykłada setki milionow na budowę czegoś na działce Miasta, a w zamian za to przez ileś lat pobiera opłaty, a na koniec parking oddaje Miastu. A te 200 zł kary płacisz na rzecz Miasta, podobnie jak wrzucając kasę do parkomatu. Jakaś firma zewnętrzna dostaje z osobnej puli kasę za to, że daje swoje urządzenia. Sugeruje najpierw zaczerpnąć wiedzy, a później udawać eksperta internetowy, ograniczony, ignorancie.