Unieważniono przetarg na modernizację dawnej zajezdni “Helenówek”
Miała być nowa siedziba Zakładu Techniki na łódzkim Helenówku, a tymczasem MPK-Łódź unieważniło przetarg na realizację tej inwestycji. Do najniższej oferty zabrakło blisko 80 mln zł. Niestety, Spółka nie wygospodaruje dodatkowej kwoty i na razie nie podejmie się zagospodarowania terenu dawnej zajezdni tramwajowej Helenówek.
Za mały budżet na inwestycję
Łódzki przewoźnik unieważnił postępowanie na budowę nowej siedziby Zakładu Techniki MPK-Łódź w miejscu dawnej zajezdni tramwajowej na Helenówku. Powód? Najniższa kwota przewyższa pulę, jaką miejska spółka zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wstępnie na nową siedzibę Zakładu Techniki przewidziano103 798 526,58 zł. Natomiast 14 kwietnia, gdy otwarto oferty złożone w przetargu, okazało się, że zaplanowana kwota nie będzie wystarczająca.Najwyższą ofertę złożyła firma Alstal, która modernizowała Zajezdnię Limanowskiego. Wyceniła swoje prace na269 796 087,02 zł. Mniejszą kwotę zaproponowała Balzola Polska – 183 325 095,14 zł, a niewiele niższą Mota – Engil 182 999 400, 00 zł. Różnica ok. 79 mln zł okazała się dla MPK – Łódź za wysoka.
Czytaj: W miejscu dawnej zajezdni nowa siedziba Zakładu Techniki [ZDJĘCIA]
Zabytek miał być ocalony
Na razie dawna Zajezdnia Helenówek popada w ruinę. Jako ostatnia eksploatowała jąMiędzygminna Komunikacja Tramwajowa. Obiekt wyłączono z eksploatacji w 2012 r. Część starej hali, która powstała sto lat temu, grozi zawaleniem. Ratunkiem dla tego zabytkowego obiektu miała być zmiana sposobu jego zagospodarowania. Z zabytkowej hali planowano pozostawić tylko część ścian, do których MPK-Łódź chciało dobudować nowy obiekt i wykorzystać go na siedzibę Zakładu Techniki.Z historyczną halą sąsiadować miały dwie nowe. W hali północnej, czyli od strony krańcówki tramwajowej, miała powstać m.in. myjnia, lakiernia i śrutownia. Z kolei w hali południowej planowano naprawiać podzespoły.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |