Od dzisiaj elektryki również na linii 59
Dzisiaj autobusy elektryczne wyjechały na kolejną trasę w Łodzi. Pasażerowie mogą z nich korzystać na linii 59 kursującej z Radogoszcza na Plac Wolności. Oczywiście część ekologicznych pojazdów nadal obsługuje linię 87.
Nowa linia dla elektryków
Pasażerowie linii 59 od dzisiaj mogą jeździć autobusami elektrycznymi. Do tej pory elektryki mogli testować tylko ci łodzianie, którzy jeździli autobusami linii 87.
– To druga linia po linii 87 obsługiwana ekologicznymi pojazdami. Wnajbliższej przyszłości kolejne pojazdy elektryczne pojawią się w zrewitalizowanej przestrzeni Śródmieścia Łodzi – zaznacza Tomasz Andrzejewski, rzecznikZarządu Dróg i Transportu.
Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Autobusy elektryczne wyjechały na kolejną linię w Łodzi | audio (m4a) audio (oga) |
Zgodnie z pierwotnym planem17 autobusów elektrycznych miało kursować na liniach 80, 83 i 86.Jednak ze względu na to, żebudowa ładowarek na pętlach autobusowych jest dopiero w początkowej fazie, autobusy elektryczne nie mogą kursować na tak długich trasach. Ładowanie elektryków w zajezdni starcza na przejechanie około 100 km. Doładowywanie ich na pętlach na zasadzie odwróconego pantografu miało zwiększyć przebieg o kolejne 30 km.
Czytaj: 25 mln zł z Funduszy Europejskich na nowe dodatkowe autobusy elektryczne w Łodzi
Nadal nie ma ładowarek na pętlach
Na razie jednak o doładowywaniu autobusów na pętlach MPK – Łódź może zapomnieć, bo w trakcie budowy jest tylko ładowarka na Janowie i pętli Kusocińskiego. Być może będą one gotowe w drugiej połowie miesiąca, ale oddanie ich do użytku zależy też od terminu ich odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego.
-Wszystkie wnioski o przeprowadzenie badania zainstalowania stacji ładowania są na bieżąco rozpatrywane. Inspektorzy ustalają dogodny z klientem termin badania w ciągu 7 dni od daty otrzymania poprawnie przygotowanej dokumentacji – zapewnia Marta Stawierej – Radłowska, rzecznik Urzędu Dozoru Technicznego.
Niedawno rozpoczęły się też prace budowlane na pl. Mikulskiego. Natomiast nie rozpoczęła się jeszcze budowa ładowarek na pętli Wyszyńskiego, pętli Szczecińska oraz w pobliżu Dworca Łódź Widzew.
Zanim autobusy elektryczne nie będą mogły być doładowywane na krańcówkach, muszą kursować na krótszych trasach, które umożliwiają szybką podmianę pojazdów. Tak jest właśnie na linii 87, której trasa przebiega w pobliżu Zajezdni Limanowskiego, gdzie elektryki stacjonują. Autobusy, których bateria jest na wyczerpaniu zjeżdżają do bazy, a z zajezdni wyjeżdżają w ich miejsce w pełni naładowane autobusy. Dzisiaj do linii obsługiwanych przez ekologiczne pojazdy dołączyła linia 59. Natomiast wszystkie ładowarki na pętlach mają być gotowe w drugiej połowie wakacji.