Silna konkurencja w programie Kolej Plus
Ważą się losy przyszłych połączeń kolejowych i modernizacji infrastruktury kolejowej w ramach rządowego programu Kolej Plus. Mówił o tym goszczący w Łódzkiem wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Tłumaczył, że konkurencja jest duża i nie będzie łatwo uzyskać kwalifikacji do kolejnego etapu. – Złożono około 100 wniosków do programu, na kwotę 36 mld zł ,do limitu, który wynosi 6,6 mld zł. Oznacza to, że konkurencja jest duża i nie będzie łatwo zyskać kwalifikacji do kolejnego etapu – dodaje Andrzej Bittel.
W następnym etapie wnioskodawcy przygotowują wstępne studia prognostyczno-planistyczne.
– Największą szansę realizacji mają najlepsze wnioski, z punktu widzenia obsługi mieszkańców, oferty organizatora transportu (organizatorem transportu regionalnego jest marszałek województwa) i efektywności – czyli relacji miedzy kosztami i korzyściami – wyjaśnia wiceminister.
W Łódzkiem w planach jest wybudowanie dwóch odcinków z Bełchatowa do Kleszczowa i z Chorzewa-Siemkowic do Wielunia, zelektryfikowanie starej trasy z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa i z Tomaszowa Mazowieckiego przez Opoczno do Skarżyska-Kamiennej. Ten ostatni projekt ma być realizowany wspólnie z województwem świętokrzyskim.
Kolejny zakwalifikowany projekt związany z województwem łódzkim to rewitalizacja linii łączącej: Wielunia z Wrocławiem przez Kępno, Syców i Oleśnicę. W tym przypadku o dofinansowanie wystąpiło województwo dolnośląskie.