52 nowe autobusy przegubowe w MPK-Łódź
Niskopodłogowe, klimatyzowane 18-metrowe pojazdy mogą zabrać na pokład 135 pasażerów, w tym 39 na miejscach siedzących. Mają też systemy bezpieczeństwa, które pozwalają wykryć, często niewidoczną dla kierowcy, osobę na hulajnodze bądź rowerze jadącą z boku autobusu
– W autobusach i to jest pewna nowość znajdują się zarówno aktywny asystent hamowania, jak również asystent prawej strony pojazdu. Systemy te za pomocą radarów obserwują otoczenie i w zależności od tego, co się dzieje w tym otoczeniu wspierają autonomicznie kierowcę reagują, pozwalają kierowcy zauważyć pewne niebezpieczeństwa, które możliwe, że nie zostałyby zauważone – mówi Albert Milde, dyrektor sprzedaży w firmie EvoBus Polska, dostawcy pojazdów.
Systemy awaryjnego hamowania i wykrywania usterek
Kolejne rozwiązania to systemy awaryjnego hamowania i wykrywania usterek jeszcze przed ich wystąpieniem. – Czujniki informują o stanie systemów i komputer analizuje sygnały, co daje szansę przewidzenia usterki w czasie, kiedy autobus jest jeszcze sprawny. Informacja o niebezpieczeństwie unieruchomienia autobusu przychodzi odpowiednio wcześnie do kierowcy i dyspozytora, co pozwala odpowiednio zareagować, czyli autobus może wrócić do bazy, zanim ulegnie awarii na mieście zablokuje ruch uliczny i nie dokończy kursu – podkreśla Albert Milde.
Autobusy są napędzane silnikami spalinowymi spełniającymi normę Euro 6. Wszystkie 52 pojazdy mają być w Łodzi najpóźniej w kwietniu.